×
×
جدیدترین‌‌ها

ائتلاف؛ بهترین گزینه برای جریان شیعه در عراق جهت تشکیل کابینه

  • کد نوشته: 28945
  • دی 8, 1400
  • یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است بهترین گزینه برای مقاومت و جریان شیعه در عراق این است که با ایجاد ائتلاف به سمت تشکیل کابینه برود و اگر با تاخیر این اتفاق رخ دهد می تواند عراق را وارد بحران کند.
    ائتلاف؛ بهترین گزینه برای جریان شیعه در عراق جهت تشکیل کابینه

    به گزارش نخست نیوز ، سید جعفر رضوی درباره تحولات عراق و رایزنی ها برای تشکیل کابینه به ویژه با جریان صدر که بیشترین آرا را به دست آورده گفت: در حال حاضر دو مسیر درخصوص نتایج انتخابات وجود دارد؛ یکی این که احتمال لغو نتایج انتخابات و برگزاری مجدد آن که تا حدودی در شرایط فعلی کمرنگ شده و دیگری هم بحث تشکیل کابینه است.
    وی افزود : در مورد موضوع مربوط به نتایج انتخابات العامری به این سمت رفته تا با جریان صدر گفت و گویی داشته باشد زیرا این جریان از اکثریت برخوردار است و حمایت مردمی را به دنبال دارد اما صدر هم باید بداند بدون ائتلاف تشکیل کابینه برایش ممکن نیست.
    این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد : در سطح جامعه عراق گمانه زنی هایی مطرح شده که صدر گزینه نهایی نیست و قصد دارد به تنهایی در مورد تشکیل کابینه تصمیم گیری کند که این مساله صحت ندارد. البته العامری به دنبال این است تا جریان صدر را قانع کند که با چنین وضعیتی ائتلاف در عراق برای تشکیل کابینه شکل بگیرد.
    رضوی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی جریان غرب یعنی هم پیمان غرب به شدت فعال شده اند و به نظر می رسد بهترین گزینه در دوره اخیر برای مقاومت و جریان شیعه این است که ائتلافی انجام دهند و کابینه و دولت تشکیل شود.
    وی تصریح کرد : این مساله را هم باید در نظر داشته باشیم که فرآیند انتخابات در عراق کاملا طولانی است و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد تا کابینه تشکیل شود و اگر سریعا اتفاق نیفتد عراق وارد بحران خواهد شد.
    این کارشناس مسائل منطقه درباره فعالیت های اخیر حشد الشعبی و مقاومت نیز گفت : به طور کلی مقاومت و حشد الشعبی از زمانی که داعش در عراق سرکوب شد به دنبال این بود تا داخل عراق نیز پاکسازی شود بنابراین فعالیت آن ها مربوط به مساله انتخابات و تحولات عراق نیست و از گذشته فعالیت هایی را در راستای پاکسازی انجام دادند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *