×
×
جدیدترین‌‌ها

استولتنبرگ:
ناتو به دنبال گفت‌وگوهای معنادار با روسیه است

  • کد نوشته: 28405
  • دی 2, 1400
  • دبیرکل ناتو گفت، با تجمیع نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، ناتو به دنبال گفت‌وگوهای معنادار با مسکو در اوایل سال آینده میلادی است.
    ناتو به دنبال گفت‌وگوهای معنادار با روسیه است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: ما آماده گفت‌وگوهای معنادار با روسیه هستیم و من قصد دارم هرچه زودتر در سال میلادی آینده، نشستی با حضور شورای ناتو-روسیه تشکیل دهم.

    شورای ناتو-روسیه، در سال ۲۰۰۲ و با هدف تسهیل رایزنی میان این ائتلاف نظامی غرب و مسکو ایجاد شد، اما با وخیم شدن اوضاع، آخرین نشست این شورا در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ تشکیل شد؛ ناتو بارها خواستار احیای این فرمت شده است.

    روسیه ده‌ها هزار تن از نیروهای خود را در مرز اوکراین مستقر کرده و در روز جمعه، لیستی از درخواست‌های امنیتی را به غرب ارائه داد؛ از جمله این درخواست‌ها، تضمین ناتو برای عدم اعطای حق عضویت به اوکراین در این اتحادیه و عدم استقرار تسلیحات نظامی ناتو در این کشور است.

    استولتنبرگ اما تصریح کرد که تصمیم‌گیری در خصوص عضویت اوکراین در ناتو، بر عهده این ائتلاف و کی‌یف است.

    دبیرکل ناتو گفت، “هرگونه گفت‌وگویی با روسیه، باید مطابق این اصل اساسی باشد که امنیت اروپا بر آن استوار است”؛ او ادامه داد: ناتو در مورد هر گفت‌وگویی با مسکو، با کی‌یف رایزنی خواهد کرد.

    برچسب ها روسيه ناتو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *