×
×
جدیدترین‌‌ها

نهادهای غیر دولتی فروش سلاح‌های تولید فرانسه به امارات را محکوم کردند

  • کد نوشته: 27712
  • آذر 24, 1400
  • چند نهاد غیر دولتی فروش سلاح از سوی فرانسه به امارات را که در جنگ یمن از آن استفاده می شود، محکوم کردند.
    نهادهای غیر دولتی فروش سلاح‌های تولید فرانسه به امارات را محکوم کردند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، پنج نهاد غیر دولتی در گزارشی با عنوان “معاملات سلاح فرانسه و امارات، شریک جنایت‌های مرتکب شده در یمن”، اعلام کردند، در چهارچوب معاهده تجارت سلاح سازمان ملل فرانسه متعهد شده که هرگونه عملیات فروش یا صادرات سلاح را در معاملاتی که به نظر می‌رسد از این سلاح‌ها در نقض حقوق بشر استفاده می‌شود ممنوع کند. پاریس همچنین در راستای عضویت در اتحادیه اروپا تعهدات مشابهی را در این زمینه دارد. فرانسه باید در راس روابطش با امارات که از سلاح‌های این کشور در جنگ یمن استفاده می‌کند جانب حق و حقیقت را بگیرد.

    در این گزارش که یکی از نهادهایی که در تهیه آن شرکت کرده، اتحادیه بین المللی حقوق بشر است، آمده است: امارات که یک کشور “دیکتاتوری” است هم پیمان استراتژیک فرانسه است و در این کشور هرگونه مخالفتی با خطر حبس و شکنجه مواجه است. حکم‌هایی علیه ۶۹ فعال حقوق بشر در سال ۲۰۱۳ بعد از یک محاکمه غیر عادلانه صادر شد. مقامات اماراتی مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم برخی نقض‌های حقوق بشر در جنگ یمن به ویژه شکنجه و بازداشت‌ها و حملات علیه بیمارستان‌ها و مدارس که توسط گروه‌های مورد حمایت این کشور انجام می‌شود، بر عهده دارند.

    امارات پنجمین کشور بزرگ وارد کننده صنایع دفاعی فرانسه بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ بوده است. امارات اوایل دسامبر توافقنامه‌ای را با فرانسه برای خرید ۸۰ جنگنده رافال طی سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به دبی امضا کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *