×
×
جدیدترین‌‌ها

سازمان‌دهندگان راهپیمایی شارلوتسویل به پرداخت ۲۵ میلیون دلار غرامت محکوم شدند

  • کد نوشته: 25855
  • آذر 4, 1400
  • یک هیات ژوری در آمریکا دستور داد تا به قربانیان یک راهپیمایی مرگبار از سوی افراط‌گرایان در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت شود.
    سازمان‌دهندگان راهپیمایی شارلوتسویل به پرداخت ۲۵ میلیون دلار غرامت محکوم شدند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این هیات ژوری در شارلوتسویل، ویرجینیا تصمیم گرفت آنهایی که “راهپیمایی راست‌های افراطی” را در اوت ۲۰۱۷ به راه انداختند، قوانین ایالتی درباره توطئه را نقض کرده‌اند که شامل سه مورد از شش فقره جرم اعلام شده علیه آنها می‌شود. گروه راست افراطی سه فقره جرم اعلامی را نپذیرفتند.

    ۲۴ متهم و سازمان با یکدیگر برای سازماندهی و شرکت دادن صدها تن نئونازی، ضد یهود و ملی گرایان سفیدپوست از سراسر آمریکا برای تجمع و برگزاری راهپیمایی در پارکی در شارلوتسویل همکاری کردند جایی که قرار بود تا مجسمه “رابرت ای.لی”، یکی از ژنرال‌های جنگ داخلی آمریکا برداشته شود.

    صحنه‌های حضور این افراد در پارک باعث رعب و وحشت بسیاری در آمریکا شد چون بسیاری از شرکت کنندگان در این راهپیمایی مشعل‌هایی به دست داشتند و فریاد “یهودیان جای ما را نمی‌گیرند” سر می‌دادند و تصاویری از کوکلاس کلان‌ها و نازی‌های آلمان را در دست داشتند.

    درگیری‌ها بین طرفداران و مخالفان در گرفت و در نهایت فردی که حامی آدولف هیتلر، رهبر نازی‌های آلمان بود با خودروی خود به سمت جمعیت راند و باعث کشته شدن “هیثر هیر” ۳۲ ساله و زخمی شدن ۱۹ تن دیگر شد.

    این راننده به نام “جیمز فیلدز جونیور” از ایالت اوهایو که با خودروی خود اقدام به کشتن این فرد و زخمی کردن آن ۱۹ تن کرده، از سوی هیات ژوری باید ۱۲ میلیون دلار غرامت پرداخت کند. وی همچنین به حبس ابد محکوم شد اما هنوز مشخص نیست که آیا او یا دیگران می‌خواهند این پول را که به پرداخت آن محکوم شدند، پرداخت کنند یا خیر.

    دادخواستی از سوی ۹ تن از افرادی که گفته می‌شود هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی در نتیجه آن راهپیمایی در ۲۰۱۷ آسیب دیدند، ارائه شده و آنها گفته‌اند که سازمان دهندگان این راهپیمایی می‌دانستند که این راهپیمایی به خشونت کشیده می‌شود.

    متهمان این پرونده شامل چند تن از ملی گرایان برجسته سفیدپوست آمریکایی از جمله ریچارد اسپنسر و ناتان دومینگو است که گروه ” Identity Evropa” را تشکیل دادند.

    در جریان دادگاه، سازمان دهندگان این راهپیمایی تلاش کردند تا خود را از جیمز فیلدز جونیور دور کنند و گفتند که فقط وقتی که گروهشان مورد هجوم قرار گرفت، به خشونت متوسل شدند.

    پس از این راهپیمایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا با موجی از انتقادها از جمله از داخل حزب جمهوری خواه روبرو شد و وقتی که از او درباره خشونت صورت گرفته در این راهپیمایی پرسیدند، او با آن جمله جنجالی خود که “یکسری آدم خیلی خوب در هر دو طرف درگیری حضور داشتند” سیلی از انتقادها را به خود جلب کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *