×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه ماهوراه خود را هدف گرفت؛ آمریکا محکوم کرد

  • کد نوشته: 24848
  • آبان 25, 1400
  • آمریکا شلیک یک موشک ضد ماهواره توسط روسیه را محکوم کرد؛ شلیکی که باعث ایجاد هزاران قطعه زباله سرگردان در فضا شده و جان فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی را تهدید می‌کند.
    روسیه ماهوراه خود را هدف گرفت؛ آمریکا محکوم کرد

    به گزارش نخست نیوز به نقل از یورونیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با «خطرناک و غیرمسئولانه» خواندن این اقدام مسکو گفت: «اوایل دوشنبه روسیه به طور غیرمسئولانه یک آزمایش موشکی ضد ماهواره‌ای مستقیم و مخرب علیه یکی از ماهواره‌های خود انجام داد».

    به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با شلیک موشک و انهدام این ماهوراه «بیش از ۱۵۰۰ قطعه زباله که قابل‌ردیابی است و نیز صدها هزار قطعه کوچکتر در مدار زمین پراکنده شد که اکنون منافع همه کشورها را تهدید می کند.»

    ند پرایس بدون اینکه بخواهد در مورد اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی آمریکا اظهار نظر کند، گفت که کشورش «به صراحت اعلام می‌کند که این نوع فعالیت‌ها را تحمل نخواهد کرد».

    وی افزود شلیک این موشک «به وضوح نشان می‌دهد که ادعاهای روسیه مبنی بر مخالفت با نظامی‌سازی فضا، ساختگی و ریاکارانه است».

    جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز به نوبه خود اعلام کرد که «نگرانی آنی ناشی از زباله‌هایی است که اکنون در فضا معلق و خطری از جمله برای ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند».

    وی افزود: «ما به دقت در حال بررسی شیوه‌ها و ابزارهایی هستیم که به نظر می‌رسد روسیه می‌خواهد توسعه دهد».

    هفت فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی صبح روز دوشنبه مجبور شدند به کپسول ویژه که برای ترک فوری و اضطراری این ایستگاه فضایی طراحی و در نظر گرفته شده است، پناه ببرند.

    برچسب ها آمريكا روسيه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *