×
×
جدیدترین‌‌ها

پلی برای آینده در اولین مدرسه استارتاپی کشور

  • کد نوشته: 24795
  • آبان 24, 1400
  • اولین مدرسه استارتاپی کشور برای مهارت‌آموزی در فضای آکادمیک و پرورش پتانسیل‌های دانش‌آموزی در مشهد فعالیت می‌کند.
    پلی برای آینده در اولین مدرسه استارتاپی کشور

    نخست نیوز – علیرضا عزیزپور مدیر تحقیق و توسعه هنرستان کارو دانش رکاد در گفت‌و گو با خبرنگار استارتاپ خبری عصر هشتم اظهار کرد: با توجه به برگزاری رویدادهای متعدد کارآفرینی دانش‌آموزی با دانش‌آموزانی روبرو شدیم که علاقه‌مند به ادامه مهارت‌آموزی در فضای آکادمیک هستند و از طرفی پتانسیل‌هایی وجود دارد که در مدت زمان رویدادها نمی‌توان از همه آنان استفاده کرد و پوشش آموزشی لازم را به عمل آورد.

    وی افزود: رُکاد که مخففی از “رویداد های کارآفرینی دانش‌آموزی “بوده است از سال 1398 به طور تخصصی وارد حوزه آموزش افرادی شده است که تمایل به ادامه تحصیل به شکل تخصصی هستند و اولین مدرسه استارتاپی کشور با عنوان هنرستان کار‌و دانش رکاد به این ترتیب تأسیس شد.

    مدیر تحقیق و توسعه هنرستان کارو دانش رکاد با اشاره به تدریس رشته‌های تصویرسازی دیجیتال و تولید و توسعه دهندگی پایگاه‌های اینترنتی در این هنرستان برای تربیت نیروی متخصص برای اکوسیستم استارتاپی بیان کرد: این دو رشته با فضای فعلی استارتاپی کشور بیشترین ارتباط را دارد.

    وی افزود: در رشته توسعه دهندگی پایگاه‌های اینترنتی به صورت کلی شامل حوزه برنامه‌نویسی  است و رشته تصویرسازی دیجیتال نیز به معنای گرافیک صرف نیست و آموزش تولید محتوای ویدئویی و صوتی را نیز پوشش می‌دهد.

    عزیزپور خاطرنشان کرد: رشته‌های موجود به عنوان رشته‌های رسمی آموزش‌‌و پرورش است و مجموعه رکاد با ارائه آموزش‌های فوق برنامه تلاش می‌کند هنرجویان با تلفیقی از مهارت‌های فنی ونرم  (hard skill  – soft skill) مهارت‌های کامل‌تری را کسب کنند و با روش‌های آموزشی پروژه محور توانمندی هر چه بیشتری در هنرجویان ایجاد کند.

     

    باشگاه کسب‌و کار، پلی برای آینده

    مدیر تحقیق و توسعه هنرستان کار و دانش رکاد با اشاره به  باشگاه کسب‌و کار به عنوان فرآیندی برای تجربه محیط واقعی کار بیان کرد: هنرجویان پس از کسب تجربیات لازم وارد این باشگاه ‌می‌شوند و با انجام  پروژه‌ یا کارآموزی علاوه بر کسب تجربیات بدیع و واقعی علاوه بر کسب رزومه کاری، در قالب فرآیند رشد این باشگاه با فرآیندهای بازار کار به درستی آشنا ‌می‌شوند و این نقطه تمایز آموزش‌های کسب شده در مجموعه رکاد در مقایسه با سایر مراکز آموزشی مشابه است.

     

     

    چالش نیروی انسانی تهدیدی برای کسب‌و کارها

    عزیزپور مهم‌ترین چالش در حوزه کسب و کار‌ها در کشورمان و حتی جهان را چالش نیروی انسانی خواند و بیان کرد: معضل کمبود نیروی متخصص با مهارت نرم از مشکلاتی است که در مهارت‌های آموزشی نیز به درستی به آن پرداخته نمی‌شود و این موضوع از مهمترین دلایلی است که رکاد به عنوان رسالت خود برای تربیت نیروی انسانی است.

     

    کالج استارتاپی رکاد، بستری برای آموزش همگانی

    مدیر تحقیق و توسعه هنرستان کارو دانش رکاد با بیان اینکه این مجموعه علاوه بر یک مجموعه آموزشی به عنوان یک شتاب‌دهنده نیز شناخته می‌شود، تصریح کرد: در کنار فضای آموزشی این هنرستان کارو دانش، کالج استارتاپی رکاد نیز خدمات و مهارت‌های استارتاپی موردنظر را به دانش‌آموزان خارج از هنرستان ارائه می‌دهد.

    وی بیان کرد: فعالیت‌های کالج استارتاپی در کشور افغانستان از تابستان امسال آغاز شده است اما به دلیل مشکلات فعلی متوقف شده است که در صورت رفع مشکلات بستر مناسبی برای رشد حوزه آموزشی این کالج در این  کشور و در تلاش برای توسعه آن در سایر کشورهای مجاور هستیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *