×
×
جدیدترین‌‌ها

لوکاشنکو استقرار سامانه موشکی هسته‌ای روسیه را خواستار شد

  • کد نوشته: 24622
  • آبان 24, 1400
  • رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با یک مجله دفاعی روسیه تصریح کرد، کشورش خواستار استقرار موشکهای اسکندر روسی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند در جنوب و غرب خاکش است.
    لوکاشنکو استقرار سامانه موشکی هسته‌ای روسیه را خواستار شد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه متحد نزدیک بلاروس محسوب میشود که از سوی اتحادیه اروپا به مهندسی بحران در مرز خود، با پذیرش پروازهای حامل هزاران مهاجر و راندن آنها به سمت تلاش برای ورود غیرقانونی به لهستان متهم شده است. این در حالی است که بروکسل در تدارک برای تحریم مینسک است.

    الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به مجله دفاع ملی روسیه گفت که نیازمند سامانه متحرک موشک های بالستیک اسکندر با برد ۵۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل کلاهک های متعارف یا هسته ای است.

    او اظهار کرد: من به چند لشکر در غرب و جنوب نیاز دارم، بگذارید آنها آنجا استقرار یابند.

    لهستان و لیتوانی که از اعضای اتحادیه اروپا هستند، در غرب بلاروس قرار دارند، در حالی که جنوب خاک آن با اوکراین هم مرز است.

    لوکاشنکو به اینکه آیا با مسکو درباره دریافت این سامانه موشکی مذاکره داشته یا خیر، اشاره ای نکرد. به گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه نیز به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

    بلاروس و روسیه به طور رسمی بخشی از یک به اصطلاح “دولت اتحادیه” هستند و سال ها با هدف نزدیک شدن به یکدیگر مذاکره انجام داده اند. در جریان بحران در مرز بلاروس و لهستان هم، بمب افکن های هسته ای روسیه به تازگی بر فراز بلاروس به پرواز درآمده و این دو کشور چند مانور مشترک متوالی انجام داده اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *