×
×
جدیدترین‌‌ها

نتایج نگران کننده تحقیق در مورد گرمایش زمین در مدیترانه

  • کد نوشته: 2456
  • آبان 7, 1397
  • انتشار نتایج اولین بررسی صورت گرفته در مورد تاثیر گرمایش کره زمین بر منطقه مدیترانه نشان می دهد پیامدهای این تحولات در منطقه مذکور بسیار شدیدتر از حد تصور قبلی است. به گزارش گشت و گذار به نقل از یوروکالرت، منطقه مدیترانه هم مانند دیگر نقاط کره زمین به علت گرم شدن کره زمین و […]

    نتایج نگران کننده تحقیق در مورد گرمایش زمین در مدیترانه


    انتشار نتایج اولین بررسی صورت گرفته در مورد تاثیر گرمایش کره زمین بر منطقه مدیترانه نشان می دهد پیامدهای این تحولات در منطقه مذکور بسیار شدیدتر از حد تصور قبلی است.

    به گزارش گشت و گذار به نقل از یوروکالرت، منطقه مدیترانه هم مانند دیگر نقاط کره زمین به علت گرم شدن کره زمین و تخریب محیط زیست آسیب دیده و این تغییرات می تواند کیفیت زندگی ساکنان کشورهای مجاور دریای مدیترانه را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

    پژوهش مذکور که توسط مرکز مدیترانه ای تنوع زیستی و محیط زیست در فرانسه صورت گرفته نشان می دهد شدت تغییرات مخرب زیست محیطی در این بخش از جهان بیشتر از روندهای جهانی است. افزایش سریع شهرنشینی، گستردگی کشاورزی و زمین های زیرکشت، تشدید آلودگی هوا و کاهش تنوع زیستی از جمله عوامل این مساله است.

    مرکز یادشده هشدار داده که این تغییرات خطرناک می تواند نه تنها کیفیت زندگی مردمان کشورهای مجاور منطقه خاورمیانه را کاهش دهد، بلکه دامنه آن به برخی کشورهای آسیایی همجوار هم کشیده می شود. در این بررسی تحولات یادشده در حوزه هایی همچون کاهش منابع آبی، تغییر اکوسیستم ها، کاهش امنیت غذایی، امنیت عمومی، بهداشت و امنیت انسانی بررسی شده است.

    به عنوان نمونه در این بررسی تصریح شده که متوسط دمای این بخش از جهان از عصرماقبل صنعتی تا به امروز ۱.۴ سانتیگراد افزایش یافته که ۰.۴ درجه سانتیگراد بیش از متوسط افزایش دمای جهانی است.

    بنابراین حتی اگر روند گرمایش زمین به ۲ درجه سانتیگراد محدود شود، میزان بارش های تابستانی در منطقه مدیترانه در سال های آینده بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش می یابد و نتیجه این امر کاهش دسترسی به آب آشامیدنی و کاسته شدن از زمین های کشاورزی قابل کشت به خصوص در کشورهای جنوب منطقه مدیترانه یعنی در شمال آفریقاست.

    همین تحولات نیاز به آبیاری زمین های کشاورزی را بین ۴ تا ۱۸ درصد افزایش می دهد، در حالی که آب کافی برای این کار وجود نخواهد داشت. رشد جمعیت ممکن است این نیاز را بین ۲۲ تا ۴۷ درصد بیشتر کند. نتیجه این تحولات افزایش نیاز به واردات مواد غذایی به خصوص در کشورهای جنوب مدیترانه است.

    افزایش گرما و آلودگی به خاطر گرمایش زمین هم به ابتلای بیشتر مردم به بیماری های مختلف در منطقه مدیترانه منجر می شود که نتیجه این وضعیت افزایش مهاجرت، درگیریهای مرزی و هجوم مردم به نواحی ساحلی خواهد بود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *