×
×
جدیدترین‌‌ها

کرملین:
باید با نشست مسکو از فاجعه بیشتر در افغانستان جلوگیری شود

  • کد نوشته: 22436
  • مهر 30, 1400
  • سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) با تاکید بر ضرورت اجتناب از یک فاجعه بشری دیگر تاکید کرد، گفتگو با طالبان در مسکو با هدف درک بهتر تحولات در افغانستان و چشم اندازهای آینده در این کشور صورت می‌گیرد.
    باید با نشست مسکو از فاجعه بیشتر در افغانستان جلوگیری شود

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: اوضاع در افغانستان برای ما، جهان و منطقه که متحد ماست و در بسیاری از موارد در کنار ما قرار دارد، بسیار مهم است. می‌دانید که مذاکرات با فرمت مسکو امروز در جریان است.

    وی افزود: تماس‌های مستقیم با هدف درک بهتر آنچه که در افغانستان اتفاق می‌افتد، سیاست‌های کلیدی، طرح‌های بلند مدت و میان مدت طالبان و تمایلات آنها در حال انجام است.

    سخنگوی کرملین ادامه داد: طالبان از سوی دولت روسیه و قدرت‌های جهانی به رسمیت شناخته نمی‌شود. تمامی نشانه‌های فروپاشی اقتصادی و بشری در حال حاضر در افغانستان وجود دارد. تمامی کشورها از جمله آنهایی که در نشست فرمت مسکو حضور دارند به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به مردم افغانستان هستند و می‌دانند که چطور باید از یک فاجعه دیگر در این کشور جلوگیری شود.

    این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه گفت: هیچکس به دنبال فلج کردن کامل یک کشور نیست.

    سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در کنفرانس تغییرات جوی سازمان ملل به گلاسگو نمی‌رود و چهارچوب شرکت روسیه در این نشست با سازمان دهندگان آن در حال بررسی است.

    وی افزود: طرف روسی در این کنفرانس شرکت خواهد کرد اما با سازمان‌دهندگان آن در تماس است و ما در روزهای آتی نحوه حضور خود را در این کنفرانس اعلام می‌کنیم.

    سخنگوی کرملین همچنین درباره دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با پوتین نیز گفت: این دیدار پیش از پایان سال جاری میلادی قطعا صورت می‌گیرد و ما در این باره اطلاع رسانی خواهیم کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *