×
×
جدیدترین‌‌ها

روسیه:
ضرب‌الاجلی برای طالبان به منظور تشکیل دولت فراگیر وجود ندارد

  • کد نوشته: 22430
  • مهر 30, 1400
  • نماینده ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان امروز (چهارشنبه) گفت، هیچ ضرب‌الاجلی برای طالبان به منظور تشکیل دولت جامع در افغانستان وجود ندارد.
    ضرب‌الاجلی برای طالبان به منظور تشکیل دولت فراگیر وجود ندارد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان در جمع خبرنگاران به این نکته اشاره کرد که هیچ ضرب‌الاجلی برای طالبان برای تشکیل دولت جامع در افغانستان در نظر گرفته نشده است.

    وی همچنین گفت: مساله به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان در نشست امروز موسوم به “فرمت مسکو” مورد بحث قرار گرفت.

    این مسئول روس همچنین ادامه داد: بدون شک مساله به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان مورد بحث قرار گرفته و قطعا این مساله روزی به حقیقت می‌پیوندد اما باید گفت که این روند به این مساله بستگی دارد که بسیاری از انتظارات جامعه بین‌الملل که نگرانی‌های مربوط به حقوق بشر و تشکیل دولت جامع در افغانستان است باید از سوی طالبان محقق شود.

    وی همچنین اعلام کرد که توماس وست، نماینده جدید دولت آمریکا در امور افغانستان در ماه نوامبر سال جاری میلادی به روسیه می‌آید.

    ضمیر کابلوف در ادامه افزود: شرکت کنندگان در نشست مسکو درباره افغانستان که پایتخت روسیه در حال حاضر میزبان آن است همچنان بر روی بیانیه مشترکی که با اجماع یا اکثریت تصویب می‌شود، کار می کنند. همکاران ما به کار بر روی این بیانیه مشترک ادامه می‌دهند. این توافق یا با اجماع یعنی توسط همه یا توسط اکثریت شرکت کنندگان در جلسه تصویب خواهد شد.

    نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان همچنین اعلام کرد که این کشور ضرورتی برای اعزم متخصصان امنیتی به افغانستان نمی‌بیند و افزود: اگر منظورتان برای تامین امنیت سفارت روسیه در کابل است، ضرورتی برای این کار نیست چون طالبان امنیت را برقرار کرده است.

    برچسب ها افغانستان روسيه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *