×
×
جدیدترین‌‌ها

احتمال تغییر در روابط کانادا و چین

  • کد نوشته: 21578
  • مهر 20, 1400
  • پیامدهای نبرد طولانی مدت کانادا با چین بر سر بازداشت مایکل اسپاور و مایکل کووریگ باعث ایجاد چالش جدیدی شده است: آیا کانادا مانند متحدانی چون ایالات متحده و استرالیا موضع تقابلی بیشتر در قبال چین اتخاذ می‌کند؟
    احتمال تغییر در روابط کانادا و چین

    به گزارش نخست نیوز به نقل از CBCNEWS، برخی از تحلیلگران می‌گویند در پیام تبریکی که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هفته گذشته به همتای جدید ژاپنی خود، فومیو کیشیدا ارسال کرد، نشانه‌هایی از رویکردی سخت‌تر را مشاهده کرده‌اند.

    ترودو دوبار از عنوان «هند و اقیانوس آرام» برای تاکید بر اهمیت همکاری با ژاپن در زمینه منافع مشترک منطقه‌ای استفاده کرد. برای برخی از ناظران، این نشانه‌ای بود مبنی بر اینکه کانادا در روابط آینده با چین به سمت موضع سخت‌تری حرکت می‌کند.

    پل ایوانز، کارشناس چینی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، گفت که استفاده از عنوان “هند و اقیانوس آرام” نشان دهنده یک تغییر ظریف اما متمایز در نحوه نگاه سنتی کانادا به این منطقه است.

    کانادا به طور سنتی از نهاد ژئوپلیتیکی وسیع آن سوی اقیانوس آرام به عنوان «آسیا و اقیانوسیه» یاد می‌کند، عنوانی که به گفته ایوانز به وضوح شامل چین و بسیاری از همسایگان منطقه‌ای آن می‌شود، در حالی که «هند و اقیانوس آرام» نوعی مختصر نویسی به منظور حذف چین است.

    ترودو در بیانیه کتبی خود به همتای ژاپنی‌اش گفت: «ما با هم چشم انداز مشترک خود را برای هند و اقیانوس آرام آزاد و باز پیش می‌بریم و اقدامات بلندپروازانه‌ای را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام خواهیم داد. همچنان که به بررسی آثار جهانی همه گیری کرونا می پردازیم، برای ارتقاء رفاه بیشتر مردم کانادا و ژاپن و سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام تلاش خواهیم کرد.»

    برچسب ها چین كانادا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *