×
×
جدیدترین‌‌ها

تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره کشوری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در نیشابور

  • کد نوشته: 20897
  • مهر 10, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جام باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان نیشابور،رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش وپرورش و اداره کتابخانه های عمومی وبرگزیدگان […]

    تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره کشوری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در نیشابور

    به گزارش نخست نیوز ، مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جام باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان نیشابور،رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش وپرورش و اداره کتابخانه های عمومی وبرگزیدگان در محل فرمانداری نیشابور برگزارشد.
    به گزارش خبرنگار سایه خاوران؛ افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن یاد و خاطره شهدا،خصوصا سردار شهید شوشتری، ایثارگران و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس  و مدافعین حرم و نیز  تسلیت به مناسبت اربعین و قبولی عزاداران حسینی گفت: محضر همه علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی و برگزیدگان هفتمین دوره  جام باشگاه های کتابخوانی را تبریک عرض می نمایم و از اینکه فرصتی پیش آمد تا در ابرشهر فرهنگ، ادب و هنر نیشابور  حضور داشته آن هم به واسطه یک حرکت بی نظیر فرهنگی خوشحالیم.
    نیشابور شهر عبرت ها و خاطره ها
    افشین تحفه گر افزود: شهر نیشابور در گذر زمان نشیب و فرازهایی چند را پشت سر نهاده  و سوانح بیشماری را تجربه کرده است و دیگر بار زندگی نوینی را آغاز نموده است. نیشابور شهری ست خفته در اعماق تاریخ، شهری پر خاطره و عبرت انگیز.
    وی با سخنی از دکتر اسلامی ندوشن خاطر نشان کرد: ” کمتر شهری در سراسر ایران می‌توان یافت که به اندازه نیشابور عبرت انگیز و پر خاطره باشد”.  و به گفته فخر شعرا، شاعر گرانسنگ نیشابوری، دکتر شفیعی کدکنی، “نیشابور فشرده‌ای است از ایران بزرگ که تاریخ آن را باید از گوشه و کنار کتاب‌های کهنه و سفال‌های عقیق موزه‌ای و سنگ قبرهای شکسته فراهم آورد.
    معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: نیشابور در تاریخ اسلام و ایران از همان صدر اسلام مورد توجه بسیاری از بزرگان حوزه تمدن اسلام بوده است که با انگیزه های کسب علم و تجارت،  سکونت و فعالیت های اجتماعی فرهنگی به این شهر آمده و ماندگار شده‌اند. این شهر به برکت وجود بقاع متبرکه بیشماری از علویان و امامزادگان نیز متبرک شده است.
    به روایتی بیش از ۲۰ هزار دانشمند و ادیب از این شهر برخاسته‌اند
    تحفه گر ادامه داد: وجود آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری و فریدالدین عطار نیشابوری که دو روز ملی به نام ایشان در تقویم کشور داریم محل آرام گرفتن علاقه مندان است. محمد غفاری، کمال الملک، فضل بن شاذان از متاخرین و حیدر یغما، ادیب نیشابوری، پرویز مشکاتیان، پروفسور صادقی و بسیاری از نام آوران دیگر از مفاخر نیشابور بودند از طرفی قدمگاه حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و خاستگاه حدیث فاخر سلسله الذهب از دیگر مواهب ابرشهر نیشابور است.
    وی اظهار داشت: نیشابور با جمع فعالان علمی، صنعتی ، فرهنگی، هنری ودینی  بسترمناسبی برای پایتخت فرهنگی کشور است. به واسطه فعالان فرهنگی در سال ۹۹ از شهرهای خلاق ادبیات در کشور انتخاب شد.
    تحفه گر بیان کرد: نیشابور در هفتمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی با بیش از ۶۰۰ باشگاه، بیشترین برگزیدگان جام را در کشور داشت.
    استان خراسان رضوی بالاترین رتبه در  بین  برگزیدگان را در جام هفتم کشوراخذ کرد
    تحفه گر تاکید کرد:  برای توسعه فرهنگی  شهر نیشابور، این شهر نیازمند توجه ویژه و اعتبار ملی است .
    فرصت را مغتنم می شمارم از همه دست اندرکاران برگزاری جام باشگاههای کتابخوانی کودک ونوجوان  نیشابور قدردانی نمایم . از جناب آقای سیدآبادی ریاست محترم و همکار معزز جناب آقای  علمدار و سرکار خانم مقدم سپاسگزارم از حمایت های جناب آقای دکتر قامتی معاون محترم استاندار وفرماندار نیشابور برای حمایت های همیشگی  از فعالیت‌های فرهنگی تشکر می کنم وار همه شرکت کنندگان ،مربیان، تسهیلگرانو کودکان ونوجوانان عضوباشگاههای کتابخوانی قدردانی می نمایم.
    در ادامه معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان نیشابور خواستار ارتقای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور به معاونت مدیر کل بود و اظهار داشت: باید جایگاه نیشابور کهن را پیدا کنیم و  بستر ظهور وثبوت خلاقیت‌ها را بوجود آوریم  باید مدیریت را در کنار دانش قرار دهیم و مدل فرهنگی خوبی برای نیشابور مهیا وترسیم کنیم.
    علیرضا قامتی گفت: نیشابور در زمینه مشارکت های مردمی بی نظیر است وخیرین ما در مدرسه سازی ،بهداشت ودرمان و بسته معیشتی قابلیتی دارد که  در کشور کم نظیر است ودر بعد فرهنگی کمتر از توان خیرین استفاده شده است.
    وی افزود: امروز وحدت خوبی در بخش مدیریتی تشکیل شده است و ما آمادگی داریم در بحث فرهنگی یک مدل مدیریتی و ساختاری برای نیشابور ایجاد شود وخواستار ارتقای اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور هستیم.
    گفتنی ست؛ از تمام برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *