×
×
جدیدترین‌‌ها

شکارچیان حادثه پارک ملی گلستان شناسایی شده‌اند

  • کد نوشته: 1736
  • مهر 25, 1397
  • رئیس سازمان محیط زیست از شناسایی شکارچیان حادثه پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان امروز شکارچی فراری بازداشت شود. به گزارش گشت و گذار، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه روز گذشته پارک گلستان اظهار داشت: شب […]

    شکارچیان حادثه پارک ملی گلستان شناسایی شده‌اند


    رئیس سازمان محیط زیست از شناسایی شکارچیان حادثه پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان امروز شکارچی فراری بازداشت شود.

    به گزارش گشت و گذار، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه روز گذشته پارک گلستان اظهار داشت: شب گذشته تعدادی شکارچی وارد پارک گلستان می‌شوند و زمانی که با نورافکن به دنبال شناسایی شکار بودند، دو محیط‌بان متوجه حضور آنان می‌شوند و آنها را دنبال می‌کنند، اما متاسفانه با شلیک شکارچیان یکی از محیط‌بانان شهید و دیگری زخمی می‌شود و زنده ماندن یا نماندن او مشخص نیست.

    وی افزود: یکی از این شکارچیان پیش از این نیز به دلیل شکار غیرمجاز بازداشت شده بود و در حال حاضر نیز براساس اطلاعات به دست آمده به خراسان شمالی فرار کرده است و ما دنبال او هستیم و امیدواریم تا پایان امروز بازداشت شود.

    کلانتری در خصوص حمایت قضایی از محیط‌بانان با اشاره به تصویب قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس، ادامه داد: خوشبختانه در کمیسیون قضایی مجلس لایحه‌ای در حمایت از محیط بانان تصویب شده که براساس آن قرار است مانند نیروهای انتظامی، محیط بانان نیز نظامی محسوب شوند.

    رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه براساس قانون فعلی اگر محیط بان به طور مستقیم به شکارچی تیراندازی کند محکوم به قصاص خواهد شد و اگر هم که این اقدام را انجام ندهد، کشته می‌شود، گفت: به همین دلیل شکارچیان خیلی جری شده‌اند و در اولین فرصت به سمت محیط‌بانان تیراندازی می‌کنند و سپس به دنبال شکار خود می‌روند. این در حالی است که محیط‌بان نمی‌تواند تیراندازی کند.

    وی عنوان کرد: محیط بانان تنها می‌توانند به سمت پای شکارچیان شلیک کنند یا در صورت شلیک به سایر اعضای بدن شکارچیان، باید در دادگاه ثابت کنند که برای حفظ جان‌شان از خطر این کار را انجام داده‌اند که این اقدام نیز در بیابان‌ها و کوه‌ها خیلی سخت است و در نهایت محیط‌بان محکوم به قصاص می‌شود.

    کلانتری در پایان تاکید کرد: براساس صحبت‌هایی که در این زمینه با رئیس مجلس انجام داده‌ایم، ایشان دستور داده‌اند که موضوع با اولویت در صحن بررسی شود و امیدواریم که پیش از آغاز فصل بودجه این قانون به تصویب برسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *