×
×
جدیدترین‌‌ها

در سودای بازگشت به قدرت؛
نتانیاهو همچنان به دنبال سرنگونی کابینه جدید رژیم صهیونیستی است

  • کد نوشته: 11226
  • خرداد 28, 1400
  • گزارش ها حاکی از رایزنی نتانیاهو با سران اپوزیسیون برای سرنگونی کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی است.
    نتانیاهو همچنان به دنبال سرنگونی کابینه جدید رژیم صهیونیستی است

    به گزارش نخست نیوز به نقل از جرزالیم پست، بنیامین نتانیاهو رییس حزب لیکود که تا چهار روز پیش عنوان نخست وزیری رژیم صهیونیستی را یدک می کشید؛ آنگونه که از گزارش ها برمی آید؛ هنوز بی خیال قدرت نشده و در همکاری نزدیک با «یاریو لوین» رئیس سابق کنیست به دنبال سرنگونی کابینه ائتلافی بنت-لاپید است.

    گفته می شود که روزانه گفتگوهایی میان نتانیاهو و دیگر سران اپوزیسیون انجام می شود و طی روزهای آتی نیز آنها گرد هم می آیند تا درباره قدم های بعدی صحبت کنند.

    خانواده نتانیاهو در تدارک تخلیه خانه ای هستند که طی ۱۲ سال نخست وزیری او در آن سکونت داشتند و احتمال می رود که آنها برای چند ماهی به خانه خود در شهر «قیساریه» در شمال فلسطین اشغالی بازگردند.

    این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز گزارش داد که نتانیاهو اندکی پیش از آنکه نفتالی بنت به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی معرفی شود؛ در اقدامی غیرقانونی، برخی از اسناد محرمانه موجود در دفتر نخست وزیری را از میان برده است.

    به‌رغم آنکه نتانیاهو این موضوع را تکذیب می کند؛ دفتر نخست‌وزیری اعلام کرد که در این خصوص تحقیق خواهد کرد.

    مطابق با قوانین رژیم صهیونیستی، بخشی از اسناد محفوظ در کمدها، با هدف دسترسی محدود، به آرشیو نخست‌وزیر جدید منتقل می شود اما پاره کردن آنها اقدامی کاملاً غیرقانونی است و باید تمام اسناد چه شخصی چه غیرشخصی در آرشیو دفتر نخست‌وزیر نگهداری شود.

    نتانیاهو پیشتر بنت را به دلیل ائتلاف با احزاب به اصطلاح میانه رو تر، خائن خطاب کرده بود حال آنکه برگزاری مراسم تبادل منصب با او را نیز نپذیرفت و تنها دیداری نیم‌ساعته با بنت داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *