×
×
جدیدترین‌‌ها

هیات علمی دانشگاه  فردوسی،
بهترین زمان برای درمان تنبلی چشم 

  • کد نوشته: 110537
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳
  •  سنین 3  تا 6 سالگی بهترین زمان برای درمان تنبلی چشم  است.
    بهترین زمان برای درمان تنبلی چشم 

    به گزارش نخست نیوز، مرضیه میرزاییان :   عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی :

    دکتر جواد هرویان متولد 17/11/1334 شهر مشهد، عضو هیات علمی و مدیر گروه آموزشی  رشته بینایی‌سنجی(اپتومتریست) دانشکده پیراپزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یکی از شخصیت‌های علمی و تلاشگری است که در طی بیش از 3 دهه کار و فعالیت در حوزه آموزش و تحقیق و پژوهش در فضای علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزون بر مشارکت بر65 طرح تحقیقاتی به‌عنوان مجری، مشارکت بر 24 طرح تحقیقاتی به‌عنوان همکار، 44  طرح تحقیقاتی به‌عنوان استاد راهنما،  تعداد 116 مقاله چاپ‌شده در مجلات داخلی و خارجی، 43 مقاله ارایه‌شده به‌صورت سخنرانی و پوستر در همایش‌ها و کنگره‌های داخلی و خارجی، کسب رتبه سوم به‌عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در سال 1390 و تالیف یک جلد کتاب با عنوان مراقبت‌های اولیه بینایی در سال 1392 است.

    پایگاه خبری وب دا در راستای انجام مصاحبه و آشنایی بیشتر با اساتید پیشکسوت هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفتگویی با این استاد پیشکسوت داشته که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

    نخست: ضمن سپاس از حضور شما در این گفتگو، لطفا بیوگرافی مختصری از خود عنوان بفرمایید؟

    دکتر جواد هرویان هستم، متولد 1334 در شهرستان مشهد، تحصیلات ابتدایی تا پایان دبیرستان را در شهر مشهد گذراندم. در سال 1353  وارد  دانشگاه فردوسی مشهد در رشته بینایی‌سنجی شدم” درواقع رشته بینایی‌سنجی اولین بار در دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی  و تاسیس شد و همزمان همین رشته در دانشگاه شهید بهشتی فعلی( دانشگاه ملی ایران سابق) تاسیس شد” و در سال 1357 فارغ‌التحصیل شدم.

     

     

    نخست: لطفا از دوران تحصیل خود و شروع بکار خود در دانشگاه و مجوز راه‌اندازی رشته بینایی‌سنجی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای ما مختصری بیان کنید؟

     

    ما در دوران کارشناسی  14 دانشجو بودیم که 4 نفر از ما که شامل آقایان دکتر عباس عظیمی خراسانی، دکتر عباسعلی یکتا، دکتر هادی استادی مقدم و من می‌شد، بعد فارغ‌التحصیلی، در گروه آموزش بینایی که به موسسه بینایی‌سنجی معروف بود ، در چهارراه دکترای مشهد ، مشغول به کار شدیم و تا سال ۱۳۶۳ ما مشغول ویزیت بیماران در آن مرکز بودیم.

    خوشبختانه برای ارتقا این رشته، ما چهار نفر به کشورهای انگلیس و آمریکا رفتیم و توانستیم مقاطع بالاتر را  تا مقطع فوق دکتری آنجا تحصیل کنیم و به‌تدریج از سال ۱۳۶۸ تا سال ۱۳۷۱ برگشتیم و عضو هیات علمی گروه آموزشی بینایی‌سنجی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدیم.

    در سال ۱۳۶۸ که آقای دکتر یکتا برگشتند با توجه به اینکه رشته بینایی‌سنجی در سال ۱۳۵۷ برای مدتی متوقف‌شده بود، از سال ۱۳۶۸ دومرتبه  با ورود ایشان ادامه پیدا کرد و  من  و آقای استادی مقدم  در سال 1370  و آقای دکتر عظیمی در سال 1371  برگشتیم و  در سال 1382   با توجه به امکانات خیلی خوبی که داشتیم؛ توانستیم موافقت وزارتخانه را برای راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد  بگیریم  و گروه آموزشی بینایی‌سنجی یکی از گروه‌های مصوب دانشکده پیراپزشکی شد و در سال ۱۳۸۲ ما موفق شدیم که مقطع کارشناسی ارشد این رشته را تاسیس  و در اولین دوره  کارشناسی ارشد ۸ دانشجو را جذب کنیم.

    خوشبختانه با توجه به امکانات آموزشی و پژوهشی و فضای مناسب و اساتید خیلی خوب  توانستیم در سال ۱۳۹۱ مقطع دکترا را اضافه کنیم و بعدازآن زمان تا به الان 6 دانشجو فارغ‌التحصیل از این مقطع داشته باشیم.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *