×
×
جدیدترین‌‌ها

افتخار کمیته امداد حمایت از سالمندان است

  • کد نوشته: 109010
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۳
  •  رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی ره گفت: کمیته امداد به لطف الهی،، خدمات فراوانی به بسیاری از قشرها ارائه می دهد و ما افتخار می کنیم که نوکری شما می کنیم.
    افتخار کمیته امداد حمایت از سالمندان است

    به گزارش نخست نیوز ، سرور هادیان– آیت الله محسن کازرونی در اختتامیه همایش تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد سراسر کشور که به میزبانی کمیته امداد خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد، خطاب به سالمندان حاضر در همایش، بیان کرد: تجربه و هزاران آزمایش علم و سرمایه شده است و از این جهت قابل تکریم هستید.

    رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی ره گفت: در سوره روم خداوند می فرماید: “خداوند شما را با ضعف آفرید”، نقطه آغاز ما در جهان از ضعف است و بچه ای که به دنیا می آید نیازمند کمک است و این حکمت خدا است که مهر مادری و پدری می گذارد و اجازه نمی دهد این ضعف کودک را اذیت کند.

    وی افزود: در ادامه خداوند می فرماید: ” بعد از کودکی انسان تنومند و رشد می یابد و این اوج انسان است و دوباره ابن چرخ به سمت پایین بر می گردد و فرد ناتوان می‌شود”.و این سیر عالم است.

    آیت الله کازرونی بیان کرد: دو نکته در این خصوص مطرح می شود، اول اینکه انسان باید از عمر و زندگانی بهره برد، و دوم اینکه یکی از شاهکارهای دین ما و اولیای دین و ادیان اسلامی، حفظ حرمت پدر و مادر است و این احترام عاقبت بخیری می آورد.خانه سالمندان یعنی بی حرمتی به پدر و مادر ، وقتی پدر وو مادر همه وجود خود را برای ما می گذارند، این اقدام بی حرمتی به آنها است.

    وی بیان کرد: دین ما وظایفی را به جامعه و حکومت در قبال سالمندان داده است، ما فکر می کنیم اسلام یعنی نماز و روزه در حالی که یکی از ارزشهای دینی این است، به سالمند بدون دانستن گذشته او، احترام بگذاریم؛ در روایات آمده: سالمندان در امت مانند انبیا هستند. رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی ره با بیان اینکه احترام به پدر و مادر و سالمند در غرب معنا ندارد و نمی توان دید، گفت: خدا را شاکرم و سپاس خود را نسبت به کمیته امداد ابراز می کنم، ما در نظام اسلامی مثل کمیته امداد نداریم ،کمیته امداد به برکت امام و رهبر قد علم کرده است. وی با بیان اینکه تکریم سالمندان افتخار دین و آیین ماست، افزود: حضرت علی (ع) فرمود: “وای بر آن حکومتی که از افرادی که توان دارند کار می کشند و وقتی ناتوان شدند آنها را رها می کنند” و کمیته امداد به لطف الهی،، خدمات فراوانی به بسیاری از قشرها ارائه می دهد و ما افتخار می کنیم که نوکری شما می کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *