×
×
جدیدترین‌‌ها

فروش بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب، در استان خراسان رضوی در چهارمین روز از طرح بهارانه ۱۴۰۰

  • کد نوشته: 10678
  • خرداد 23, 1400
  • معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از استقبال کم نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی از طرح بهارانه ۱۴۰۰ اطلاع داد.
    فروش بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب، در استان خراسان رضوی در چهارمین روز از طرح بهارانه ۱۴۰۰

    به گزارش نخست نیوز ، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر، از استقبال کم نظیر علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در خراسان رضوی از طرح بهارانه ۱۴۰۰ اطلاع داد.
    وی درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) و لزوم توجه به نقش کتابفروش‌ها در صنعت نشر گفت:یکی از اقدامات اساسی و بنیادین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب بود.
    وی با بیان اینکه کتابفروشی‌ها در بین صنوف و بخش‌های مختلف حوزه نشر نقش مهم‌تری دارند، افزود: کتابفروشی‌ها در چرخه کتاب، نشر و فرهنگ مکتوب ما آخرین حلقه ارتباطی با مردم هستند که ارتباط مستقیم با مخاطبان و قشرهای مختلف جامعه دارند و به همین دلیل باید توجه زیادی به آنها شود
    وی اظهار کرد: در همین راستا و در جهت حمایت از کتابفروشی ها، طرح‌های فصلی کتاب از سال ۹۴ شروع شد و با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران، اجرا می‌شود.
    این طر‌ح‌ها به میزان قابل توجهی به نقدینگی کتابفروشی‌ها کمک می‌کند وبه برقراری عدالت میان مخاطبان و صنف نشر منجر می شود.
    وی افزود: خوشبختانه کتابفروشان و همچنین عموم مردم فرهیخته ی خراسان رضوی از این طرح‌ها به خوبی استقبال کردند به گونه ای که در اکثر طرح های اجرا شده، خراسان رضوی جزء پرفروش ترین استان های شرکت کننده در طرح بود و در طرح بهارانه ۱۴۰۰ نیز ، تنها در ۴ روز اول طرح بیش از ۲۵هزار جلد کتاب با ارزشی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در سطح استان خراسان رضوی به فروش رفته است. ضمن اینکه بیشترین میزان مشارکت کتابفروشان در این طرح نیز پس از تهران، به استان خراسان رضوی تعلق دارد.
    وی ادامه داد: هدف این طرح ایجاد رونق در بازار کتاب و افزایش انگیزه برای افرادی است که در این حوزه در حال فعالیت هستند و هدف دیگر نیز، ترویج کتابخوانی و ایجاد تسهیلات برای کسانی که می‌خواهند کتاب‌های جدید را خریداری کنند و اهل مطالعه هستند، می‌باشد.
    طرح بهارانه ۱۴۰۰ از ۱۷ خردادماه اغاز و تا ۲۴ خرداد ادامه خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *