×
×
جدیدترین‌‌ها

دولت آمریکا پول بیشتری برای خرید نفت خواست

  • کد نوشته: 103714
  • مرداد 9, 1403
  • دولت بایدن همزمان با گسترش تلاش‌ها برای پر کردن ذخایر استراتژیک آمریکا، خواستار پول بیشتری برای خرید نفت شده است.
    دولت آمریکا پول بیشتری برای خرید نفت خواست

    به گزارش نخست نیوز: وزارت انرژی آمریکا، به کندی در حال بازسازی ذخایر استراتژیک نفت است که پس از برداشت بی سابقه در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، به پایین‌ترین حد خود در چهار دهه اخیر رسید. دولت بایدن دو سال قبل، دستور آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک را با هدف کنترل قیمت بنزین، صادر کرد.

    از آن زمان، دولت آمریکا، حدود ۴۳.۲۵ میلیون بشکه نفت را برای بازسازی ذخایر استراتژیک خریداری کرده است که شامل ۴.۶۵ میلیون بشکه نفتی است که خرید آن، روز دوشنبه اعلام شد.

    دیوید تورک، معاون وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه ای گفت: تنها حدود ۱.۲ میلیارد دلار در حسابی که برای خرید نفت برای ذخایر استراتژیک نگهداری می شود، باقی مانده است. این رقم برای خرید تقریبا ۱۵ میلیون بشکه دیگر کافی است.

    این مقام آمریکایی گفت: البته دوست داریم بیشتر از این کار کنیم. اما برای خرید نفت بیشتر، به بودجه بیشتری نیاز داریم و در تماس با کنگره هستیم تا مطمئن شویم که همه سهم خود را در آنجا ایفا می کنند. با این حال، وی از ارائه رقم دلاری ضروری برای خرید نفت بیشتر، خودداری کرد.

    معاون وزیر انرژی آمریکا اظهار کرد: این وزارتخانه، از کنگره خواسته تا فروش ذخایر اضافی را که اجباری کرده است، لغو کند. این استراتژی با موفقیت توسط دولت استفاده شد تا فروش حدود ۱۴۰ میلیون بشکه ای که کنگره تا سال مالی ۲۰۲۷، به عنوان ابزاری برای تامین مالی قوانین غیرمرتبط برنامه ریزی کرده بود، متوقف شود.

    تورک خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیون بشکه دیگر در فروش برنامه ریزی شده، باقی مانده است. دولت با کنگره کار خواهد کرد تا حجم بیشتری از این فروش اجباری، لغو شود.

    کوین بوک، مدیرکل شرکت «کلیر ویو انرژی پارتنرز» در این باره گفت: در کنگره فعلی و توازن بازار کنونی، اقدامات مناسب از سوی کنگره برای خرید بیشتر نفت، بعید به نظر می رسد. با این حال، این وضعیت ممکن است تغییر کند.

    اظهارات تورک در شرایطی مطرح شده که دولت بایدن، به دنبال بهره برداری از فرصت کاهش قیمت نفت، برای خرید بیشتر است. قیمت نفت، حدود ۱۰ درصد در اوایل آوریل کاهش یافت و به پایین‌تر از سطح قیمتی رسید که کاخ سفید برای خرید نفت و بازسازی ذخایر استراتژیک، اعلام کرده بود.

    وزارت انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد این ذخایر را در میانگین قیمت خرید ۷۷ دلار در هر بشکه، دوباره پر می کند. بعلاوه، بازگشت ۵.۵ میلیون بشکه نفتی را که به شرکتهای نفتی وام داده بود، تسریع کرده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، داده‌های وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد سطح ذخایر استراتژیک نفت، اکنون  به حدود ۳۷۵ میلیون بشکه رسیده است. این ذخایر، در ابتدای سال ۲۰۲۲، حدود ۶۰۰ میلیون بشکه نفت داشتند.

     

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *