×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد،
۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت پوشش بیمه‌ای

  • کد نوشته: 102559
  • تیر 25, 1403
  • بدین ترتیب حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوانتر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسید.
    ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت پوشش بیمه‌ای

    به گزارش نخست نیوز، میرهاشم موسوی با حضور در برنامه «صف اول»، با ارائه گزارشی از دستاوردهای تحولی این سازمان، همه دستاوردهایی را که در دولت مردمی سیزدهم در سازمان تأمین‌اجتماعی رقم خورد، ناشی از همت بلند و اراده پولادین شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بود، سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرد که با تسویه این اَبَربدهی با حمایت و مساعدت دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهید، از آن زیان بزرگ سالانه نیز جلوگیری شد. اگر این رویه ادامه پیدا می‌کرد، بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن اقتصاد کلان کشور را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌داد. از این جهت کنترل ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی، در واقع کمک به کنترل تورم کشور بوده است.

    موسوی افزود: در آغاز به کار دولت سیزدهم، سازمان تأمین‌اجتماعی نه‌تنها در پرداخت مستمری و حقوق ماهیانه بازنشستگان و کارکنان سازمان با مشکلات جدی مواجه بود، بلکه به‌واسطه استقراض‌های بی‌رویه‌ای که از سال ۹۴ آغاز شده بود، مبلغ ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک رفاه برجای مانده بود. درواقع سازمان تأمین‌اجتماعی که مجموعه‌ای برای آینده‌سازی و تضمین آینده بیمه‌شدگان است به جای آینده‌سازی؛ با استقراض و برجا گذاردن بدهی برای آینده دچار آینده‌سوزی و آینده‌خواری شده بود.

     

    موسوی با تأکید بر اینکه در دوره قبلی مدیریتی، از ظرفیت‌های درآمدی صندوق تأمین‌اجتماعی به خوبی استفاده نشد و برای تأمین نقدینگی به استقراض بی‌ضابطه توسل شده بود، اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی دارای ورودی و خروجی هستند و ورودی هر صندوق، جامعه‌ای است که باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرد که این مهم هم در اصل ۲۹ قانون اساسی و هم در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.

     

    وی افزود: در عمر کوتاه دولت مردمی سیزدهم، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند و هنوز بین ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور ما فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند. با اضافه شدن این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، حدود ۸۸  هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوانتر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسید. این درحالی است که به‌رغم دستاوردهای خوب جمهوری اسلامی، در دوره‌های قبلی به خوبی از ظرفیت‌های درونی سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده نشده بود.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *