×
×
جدیدترین‌‌ها

کاندیدا های ریاست جمهوری بخوانند،
نسخه یک کارآفرین برای اقتصاد ایران

  • کد نوشته: 100859
  • خرداد 31, 1403
  • مهندس رضا حمیدی مدیر گروه مشهد در پیامی ضمن تبریک آغاز بیست و دومین سالگرد انتشار نخست ذکر چند نکته را ضروری دانست تا در مسیر پیش روی این رسانه قرار گیرد.
    نسخه یک کارآفرین برای اقتصاد ایران

    نخست نیوز، نقش کار آفرین در بهبود اقتصاد و مردمی کردن آن

    کارآفرین شخصی است که به دلیل دانش و تجربه و عشقی که به میهنش دارد سرمایه و امکانات متعلق به خود و سایرین را در مسیر تولید و خلاقیت های خاص در زمینه های مختلف مانند معادن – کشاورزی – صنایع یا خدمات بکار می اندازد که حاصل آن افزایش تولیدات کشور، افزایش صادرات کشور ،کاهش واردات کشور ، کاهش قاچاق و افزایش بسیار اشتغال شرافتمندانه و مولد و کاهش انواع فسادهای ناشی از بیکاری که دامن بسیاری از خواهران و برادران ما را گرفته است ،می گردد . ضمن اینکه موجب گسترش منابع ارزی و کاهش مصرف منابع ارزی برای واردات انواع کالای مورد نیاز می شود.

    *** نقش بخش خصوصی دارای تخصص و تجربه در مشورت دادن به مدیران دولتی

    در سال های بسیار گذشته آرزو و خواهش از دولتمردان این بوده و هست که در اخذ تصمیم ها و انجام کارها با بخش خصوصی مشورت فرمایید و آن ها را داخل آدم حساب نمایید به تلاش های اتاق های بازرگانی کشور و تشکل های بخش خصوصی توجه فرمایید. این دولتمردان می باشند که رغبتی به این مورد مهم به اندازه ضروری نشان نمی دهند و خود را تافته جدا بافته ای از متخصصین بخش خصوصی در زمینه های مختلف می دانند.

    *** بنگاههای کار آفرین و آموزش

    نقش بنگاههای کار آفرین در آموزش نیروی کار بسیار مهم می باشد ولی در زمانی زندگی می کنیم که سیاستهای مدرک گرایی و گسترش آموزشهای تئوریک بیش از حد نیاز کشور که خواست استعمار می باشد گسترش یافته است. چرا ایران باید دومین یا سومین کشور تعداد دانشگاه جهان باشد که عمدتاً در خدمت آموزشهای بی ثمر و مدرک گرا می باشند البته با بودجه ملت ایران و عمر جوان ایرانی نیرو برای کشورهای دیگر مانند آمریکا تربیت می کنیم.

    سهم آموزشهای تئوریک باید ۲0 تا ۳۰درصد و سهم آموزشهای مهارتی در ۳ سطح کارگر ماهر – تکنیسین و مهندس عملی ۷۰ تا در ۸۰ درصد باشد.

    ***راه مبارزه با تحریم

    گسترش صادرات غیر نفتی بهترین راه مبارزه با تحریمها و افزایش رفاه ملت ایران می باشد پیشنهاد ات اینجانب : 1- برای هر دلار صادراتی ۱۰ تا ۱۵ درصد جایزه منظور گردد و ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه مشارکت در نمایشگاههای بین المللی توسط دولت تقبل گردد و دست از سر کنترل ارزحاصل از صادرات بر دارند، خود صادر کننده تصمیم بگیرد. 2- تسهیلات بانکی کافی با نرخ ۴ درصد برای تاسیس یا توسعه واحدهای صنعتی جهت تولید اتی که نیاز داخلی یا توان صادراتی داریم مصوب گردد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *