×
×
جدیدترین‌‌ها

شکوفایی استعدادها در دو باشگاه بزرگ خودرو سازی!

  • کد نوشته: 100586
  • خرداد 27, 1403
  • مهمترین شاخصه   اصلی دو  باشگاه بزرگ تهرانی ،پیکان و سایپا پرورش و کشف  استعدادها بود .
    شکوفایی استعدادها در دو باشگاه بزرگ خودرو سازی!

    نخست نیوز، مهرشاد عنبری_ اما طی چند سال اخیر  برخلاف گذشته در رفتار خود مغفول مانده اند در دهه های ۵۰ ، ۶۰ این رسالت بر دوش باشگاههای بانک ملی ، راه آهن ، شاهین  ،و… بود اما با کنار رفتن انها ،این ماموریت بدوش دو باشگاه خودروساز افتاد وبا سرمایه گذاری در ردیف پایه ها توانستند در بخش آموزش و شکوفایی استعدادها ، در فوتبال کشور از  اعتبار ویژه ای برخوردار شوند  و بتدریج تأمین کننده نیاز باشگاههای بزرگ بشمار آمده و باعث رشدفوتبال  و رونق اقتصاد باشگاههای خود  شدند .

    رسالتی که در طول چند سال اخیر   دو باشگاه سایپا و پیکان بر عهده داشتند کم کم به دلیل  نبود استراتژی های لازم در مدیریت ورزشی و محدودیت بودجه سالانه، در مقابل بعضی از تیم های صاحب نام و متمول  کشور  حالت رکود بخود گرفته و از پرورش و کشف استعدادها بازمانده اند.
    تجربه میدانی برای ادامه حیات و فعالیت  این دو باشگاه در عرصه حرفه ای و با علم و آگاهی  به محدود بودن بودجه و نداشتن اسپانسرهای قوی ، باید با رویکرد دیگری  در دو فاز جداگانه  سرمایه گذاری نمایند اول اینکه با  ماهیت حاضر با یک اندیشه آینده نگری ،صعود  تیمهای خودرا به لیگ یک هموارنمایند.  در بحث دوم در تیم های پایه همچون سنوات گذشته جهت پرورش و کشف استعدادها و معرفی بازیکنان به باشگاههای دیگر تلاش مضاعف  و ایجاد نیاز کنند .
    در طول دو سال اخیر   روند این باشگاهها علاوه بر ضعف در لیگ برتر و سقوط به لیگ یک  ،در مسابقات پایه ها هم  از نظم و ترتیب منطقی بر خوردار نبوده و سیر سینوسی را نشان می دهند  (رجوع به جدول مسابقات سالهای ۱۴۰۲ ، ۱۴۰۱ گویای حقایق مذکور است که باید بررسی و کنکاش شود) .
    علت ومعلول ایستایی رشد وپرورش و کشف استعدادها را در چند عامل نرم و سخت افزاری می توان جستجو کرد .در بعد سخت افزاری ، اکثر مراکز مسابقات و تمرینات فاقد استاندارد های لازم بوده و در نتیجه بازیکنان قابل ، بر اثر یک واکنش دچار مصدومیت های شدید شده و احیای مجدد  آنان با هزینه های موجود  دور از ذهن بنظر می رسد.
    در بعد نرم افزاری ،جابجایی زودهنگام مدیران ارشد ، و مهمتر از آن  بکارگیری مربیان پایه ها ی این دو باشگاه در سالهای اخیر   براساس رانت است نه بر اساس توانایی ، گواه وراستی  این عبارت حضور کارشناسان در زمان تمرینات تیمهای حاضر ،بیانگر بسیاری از ناگفته هاست .
    ۲۶/خرداد

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *