×
×
جدیدترین‌‌ها

انتخابات هیات خراسان رضوی همچنان در ابهام،
فوتبال روی هوا!

  • کد نوشته: 96708
  • فروردین 31, 1403
  • فوتبال یعنی زندگی روزی که یک انتخاب فوتبالی نیافتد معنای یک روز نافرجام را دارد انگار خورشید مثل همیشه غروب نمی‌کند این جملات درخشانی است که سایمون کوپر در کتاب علیه دشمن ترجمه عادل فردوسی پور به زبان رانده است جملاتی که اقرار آمیز است اما اهمیت زیاد فوتبال برای جامعه و آدم‌هایش را به تصویر می‌کشد فوتبالی که این روزها خورشیدش در آسمان خطه خراسان غروب کرده و دیر بازی است که انتظار طلوع آن‌هم به رویا بدل شده است رویایی که گویا قرار نیست به حقیقت بدل شود و روزبه‌روز بر طبل و رسوایی‌اش بیشتر کوبیده می‌شود .
    فوتبال روی هوا!

    نخست نیوز، مرتضی اخوان _هیات فوتبال خراسان رضوی به‌عنوان متولی اصلی این رشته ورزشی در استان اردیبهشت به یک‌سالگی بلاتکلیفی‌اش می‌رسد. احسان اصولی از راه دور و تیمش از درون ساختمان تختی به رتق فتق امور می‌پردازند اما این کاربرای حل بحران فوتبال شهر راه گشا نیست و امروز آخرین وضعیت فوتبال این دیار دوری حسرت برانگیز از لیگ‌های برتر دسته یک و حتی دسته دوم و حضوری فاجعه‌بار در لیگ دسته سوم است !

    تاخیر یک‌ساله در برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان خراسان رضوی حالا به مبادله پیچیده و کلافی سردرگم بدل شده است و کسی نمی‌تواند پاسخ روشنی برای آن داشته باشد.

    این روزها زمزمه‌های وجود دست‌های پشت پرده و عملیات غیراصولی برای ضربه زدن فوتبال شهر به گوش می‌رسد .

    بازخوانی سریع یک تاخیر غیرعادی

    اگر بخواهیم مرور سریعی بر وقایع پیرامون هیات فوتبال استان و انتخابات ریاست آن داشته باشیم باید این‌گونه بگوییم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ دوره چهارساله ریاست احسان اصولی بر هیات فوتبال استان به پایان رسید و پس‌ازآن بود که اهالی فوتبال به دودسته بزرگ تقسیم شدند؛ گروهی که حامیان اصولی بودند و می‌خواستند بساط انتخاب دوباره او را بچینند و گروهی دیگر که به سرکردگی پیشکسوتان خواستار تغییر بودند. هر چه از زمان پایان دوران ریاست اصولی بر هیات فوتبال گذشت با اظهار نظرات و داغ‌تر شدن تنور ثبت‌نام انتخابات جدید اختلافات هم تشدید شد؛ به شکلی که ابتدا مدیرکل اسبق و بعدتر مدیرکل جدید هم در اداره کل ورزش و جوانان مواضعی علیه اصولی گرفتند و دل به دل پیشکسوتان دادند و خواستار تغییر شدند. باوجوداین احسان اصولی که این سالها نفوذ شایانی در فدراسیون پیداکرده بود، حاضر به کناره‌گیری نشد و برای انتخابات دوره جدید ثبت‌نام کرد. از طرفی مخالفان او علم مخالفت برداشتند و نقاط ضعف کارنامه چهارساله اصولی را مبنای خواسته‌هایشان برای تغییرات دانستند در مقابل طرف داران اصولی هم به هر دری زدند تا با برجسته کردن برخی اقداماتش زمینه انتخاب دوباره او را مهیا سازند.

    مورد عجیب تجدید ثبت‌نام‌ها

    ! پس‌ازآنکه مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی مدعی شد از میان پنج نامزد معرفی‌شده به مراجعه ذی‌صلاح صلاحیت احسان اصولی تایید نشده است اتفاقات عجیب‌وغریب پشت پرده آغاز شد.

    ابتدا فدراسیون فوتبال این رد صلاحیت را تایید نکرد و بعدتر هفدهم اسفند در اقدامی عجیب طهمورث حیدری، رییس کمیته امور استانی فدراسیون فوتبال خبر از تجدید ثبت‌نام انتخابات هیات فوتبال استان داد مساله‌ای که پس از ۱۰ ماه معطلی برای برگزاری انتخابات هیات فوتبال صدای فوتبال خراسان رضوی را درآورد و دیگر دوست و دشمن و موافق و مخالف از تمدید بلاتکلیفی فوتبال استان دهان به گلایه گشودند جریان جدید انتقادات و لزوم هم‌نشینی سازنده بااین‌همه فدراسیون حتی همان موقع هم‌زمان ثبت‌نام جدید را مشخص نکرد و حالا هم پس از گذشت بیش از یک ماه از این حکم فدراسیون هنوز زمان ثبت‌نام انتخابات هیات فوتبال استان خراسان رضوی مشخص نشده است.

    گره کور انتخابات هیات فوتبال

    شنیده‌ها حول اتفاقات هیات فوتبال آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان به هیچ‌کدام استناد محکمی داشت اما اظهارنظرهای برخی از اهالی نامدار فوتبال شهر بر واقعیت‌هایی تلخ صحه می‌گزارند قاسم زردکانلو یکی از اعضای اصلی انجمن پیشکسوتان خراسان رضوی بابیانی تند می‌گوید همه متفق القول خواستار برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان هستند اما دست‌های پشت پرده است که نمی‌گزارد این اتفاق بیافتد .

    اسماعیل شجیع دبیر پیشکسوت فوتبال شهر دراین‌باره اظهار می‌کند این تاخیر حرکت عمدی فدراسیون و ناشی از لابیگیری و جنگ قدرت است. حمید بی‌غم سرمربی نامدار فوتسال شهر هم که این روزها هدایت مس سونگون را بر عهده دارد درباره این بلاتکلیفی و برگزار نشدن انتخابات هیات فوتبال یادآور می‌شود .

    بلاتکلیفی همیشه ضربه زننده است در هر کاری که بلاتکلیفی وجود داشته باشد خواه‌وناخواه آسیب به وجود خواهد آمد علاوه براین حرف‌ها مثل روز روشن است که اختلافات جدی هیات فوتبال استان و اداره کل ورزش کل جوانان و انجمن پیشکسوتان خراسان رضوی گره کور این معادله را کورتر می‌کند.

    جریان جدید انتقادات و لزوم هم‌نشینی سازنده

    انجمن پیشکسوتان فوتبال خراسان رضوی چند روز پیش نامه‌ای سرگشاده را منتشر کرد و در آن از بلاتکلیفی فوتبال استان در برگزار نشدن انتخابات گلایه کرد.

    نامه‌ای که گروه زیادی از پیشکسوتان آن را امضا کرده‌اند و خواستار بررسی جدی این موضوع از سوی مسوولان استانی شده‌اند آن‌ها در روزهای گذشته هم با اظهارنظرهای متعدد وضعیت فوتبال استان را نگران‌کننده خواننده‌اند نمونه این اظهارات حرف‌های اسماعیل شجیع است شجیع می‌گویید ما می گوییم دوستان هیات فوتبال در این پنج سال خیلی زحمت‌کشیده‌اند و خسته هم نباشند اما اجازه بدهند حالا فکر جدید و ایده‌های نوپای کار بیایند .

    نکته مهم در این ماجرا آن است که لج بازی دو طرف دعوا به‌جایی رسیده است که شاید مانع اصلی بهبود اوضاع شده است شاید اگر اداره کل ورزش و جوانان و انجمن پیشکسوتان در کنار اهالی هیات فوتبال و رییس آن بنشیند و سنگ‌هایشان را به نفع فوتبال وابکنند ذره نوری برای خروج از این ظلمات پدیدار شود .

    ظلماتی که حالا به علیرضا نیکبخت واحدی هم این اجازه را داده است .

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *