×
×
جدیدترین‌‌ها

۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ارسال شد

  • کد نوشته: 96528
  • فروردین 29, 1403
  • دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی از ارسال ۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی خبر داد.
    ۸۸۹ اثر به دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ارسال شد

    به گزارش نخست نیوز، سیده بهجت موسوی_حسین عباس زاده درجمع خبرنگاران گفت : چهارمین جایزه داستان حماسی از شهریورماه سال گذشته و با برگزاری نشست خبری جشنواره، کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد و فراخوان آثار این جشنواره منتشر شد واین درحالی است که در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا پایان دیماه ۱۴۰۲ اعلام شد که به دلیل درخواست مکرر شرکت کنندگان و به ویژه شرکت کنندگان در بخش رمان، این مهلت تا پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲ تمدید شد دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: پس از پایان مرحله نخست داوری و بر اساس کیفیت آثار ارسالی، تعداد محدودتر از آثار در هر دو بخش رمان و داستان کوتاه به مرحله دوم راه خواهند یافت. مرحله دوم داوری هم از اوسط اردیبهشت ماه تا پایان اردیبهشت برگزار خواهد شد. عباس زاده خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در مجموع ۸۸۹ اثر بود که ۱۸۵ اثر آن در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بود.

    لازم به ذکر است که به لحاظ کمی، تعداد آثار ارسال شده نسبت به دوره گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده است. میزان شرکت کنندگان در این دوره از تنوع بیشتری نیز برخوردار بود و با توجه به برگزاری کارگاه های آموزشی داستان حماسی، افراد بیشتری در این زمینه آثاری تولید کرده و به دبیرخانه ارسال کردند. وی افزود: با پایان گرفتن مهلت ارسال آثار، فرآیند ارزیابی و داوری این آثار نیز آغاز شده است. آثار در ۲ مرحله مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد.

    در مرحله نخست، ۳ داور در هر بخش رمان و داستان کوتاه، کلیه آثار را مورد ارزیابی قرار می دهند و از جمع این آثار، تعداد محدودتری از آثار به مرحله دوم داوری راه پیدا می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *