×
×
جدیدترین‌‌ها

معلم تربت جام؛ معلم نمونه کشوری شد

  • کد نوشته: 97571
  • اردیبهشت 10, 1403
  • مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی این خبر را در نشست خبری مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی با اصحاب رسانه و خبرنگاران اعلام کرد.
    معلم تربت جام؛ معلم نمونه کشوری شد

    نخست نیوز، محمد علی تمدن_ این نشست به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به همراه تور مدرسه گردی یکشنبه در مجتمع آموزشی حیات طیبه سردار سلیمانی مشهد برگزار شد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سخنانی از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم از ۱۱ تا ۱۸ اردیبهشت همزمان با هفته معلم با شعار ” همه مدیون توایم” خبر داد.

    سید امیر شوشتری گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه دولتی سطح استان با یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰۰ هزار همکار فرهنگی در سال‌های اخیر افتخارات بزرگی را رقم زده است.   مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: فرآیند انتخاب معلم نمونه امسال متفاوت از سال‌های قبل و با رای دانش‌آموزان و همکاران شروع شد که بیش از ۸ هزار نفر معرفی به مناطق معرفی شدند که بعد از جشنواره تدریس در مناطق ۱۴۷ نفر به استان و در استان ۹ نفر انتخاب و به مرحله کشوری رسیدند. وی بیان کرد: در مرحله کشوری بزرگترین جشنواره تدریس و آزمون گرفته شد که در نتیجه ۲۰ نفر به عنوان معلمین نمونه کشوری و ملی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ انتخاب گشتند که آقای بهرام فرهادی مقدم از شهرستان تربت جام در میان این افراد است.   وی بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در استان داریم. ۷۰ هزار اتباع در مدارس استان و ۲ هزار نفر در مدارس خودگردان افاغنه تحصیل می‌کنند و در مدارس غیردولتی امسال ۶۰ هزار نفر در سه مرحله آموزش و توانمندسازی شده‌اند.

    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از جذب ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان برای سال تحصیلی آینده خبر داد. وی با اشاره به استفاده از معلمان قراردادی، تعداد کل معلمان جدید را ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر اعلام کرد و گفت که با این اقدام کمبود معلم در سال تحصیلی آینده برطرف خواهد شد. شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز گفت که کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده و احکام لازم برای معلمان استان صادر شده است. وی همچنین از پرداخت معوقات کلیه معلمان تا پایان اسفند ماه سال گذشته خبر داد. در ادامه مدیران حاضر به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. شایان ذکر است در این تور مدرسه گردی در مجتمع آموزشی سردار سلیمانی که از مقطع پیش دبستانی تا متوسطه دوم و با معماری ایرانی اسلامی متناسب با سند تحول بنیادین ساخته و تاسیس شده است، همراه با بازدید خبرنگاران و مسئولان حاضران شاهد اجرای برنامه های مختلف و اجرای سرود دسته جمعی توسط دانش آموزان بودند در پایان از پوستر روز معلم امسال با شعار همه مدیون توایم رونمایی شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *