×
×
جدیدترین‌‌ها

تامین مواد غذایی،
افزایش ۱۰ درصدی تقاضای مواد غذایی پس از ارائه کالابرگ

  • کد نوشته: 96225
  • فروردین 24, 1403
  • کاهش قدرت خرید مردم در شب عید گذشته مشهود است. با این حال کالابرگ‌هایی که دولت برای تامین مواد غذایی به مردم داد در اواخر سال ۱۴۰۲ تقاضا برای مواد غذایی را که کالابرگ‌ها به خرید آن‌ها اختصاص پیدا کرده بودند تا ۱۰ درصد افزایش داد.»
    افزایش ۱۰ درصدی تقاضای مواد غذایی پس از ارائه کالابرگ

    نخست نیوز، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران تصریح کرد: کالابرگ‌هایی که دولت برای تامین مواد غذایی به مردم داد در اواخر سال ۱۴۰۲ تقاضا برای مواد غذایی را که کالابرگ‌ها به خرید آن‌ها اختصاص پیدا کرده بودند تا ۱۰ درصد افزایش داد.

    حسین فرهادی، سخنگوی اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از افزایش قیمت حبوبات در پی افزایش قیمت ارز از اواخر سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: گران شدن ارز بازار حبوبات را متاثر کرد و قیمت این اقلام در اواخر سال گذشته تا اندازه‌ای افزایش پیدا کرد، هر چند با پیگیری اتحادیه بنکداران مواد غذایی قرار بر این بود که قیمت حبوبات تا پایان ماه رمضان تغییری پیدا نکند و پس از ماه رمضان با تغییر ارزی که به واردات این اقلام صورت می‌گیرد از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ارز ۴۲۲۰۰ تومانی تکلیف تغییر قیمت آن تعیین شود. اما افزایش قیمت ارز این معادله را بر هم ریخت و قیمت حبوبات در ماه رمضان افزایش پیدا کرد با این تفاسیر مشخص نیست نوع ارزی که در سال ۱۴۰۳ و پس از پایان ماه رمضان به واردات حبوبات اختصاص می‌یابد تغییر کند یا نه؟

    وی افزود: بانک مرکزی اعلام کرده که امسال نیز به واردات کالا‌های اساسی ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد با این حال باید دید حبوبات هم در سال ۱۴۰۳ شامل این تخصیص می‌شود یا نه؟

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *