×
×
جدیدترین‌‌ها

رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی:
مردم باید با سرمایه‌گذاری در تولید نقش داشته باشند

  • کد نوشته: 95243
  • فروردین 7, 1403
  • رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی گفت: مردم باید با سرمایه‌گذاری خرد بتوانند در تولید نقش داشته باشند که بهترین شیوه تعاونی است.
    مردم باید با سرمایه‌گذاری در تولید نقش داشته باشند

    نخست نیوز، هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار نخست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاشتند، ایشان دو دهه است که سال‌ها را در زمینه تولید و اقتصاد نامگذاری کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد به بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم شده است، گفت: در این اصل تاکید شده که بخش خصوصی مکمل بخش دولتی و تعاونی است تا مردم نقش داشته باشند، عده‌ای خاص در حوزه‌های اقتصادی بزرگ نشوند و از تبعیض‌ها فاصله گرفته شود.

    ابوی بیان کرد: بخشی از شعارهای سال‌های گذشته عملی شده و بخشی عملی نشده، اما اگر مسؤولان، دولت و مجلس به خوبی عمل کنند و مبنا را مردم بگذارند، شعار سال محقق خواهد شد. مراد از مردم این نیست که یک فرد خصوصی در حوزه‌ای تولید بزرگ راه بیندازد، این نوعی تولید بوده، اما فرمایش مقام معظم رهبری مشارکت مردم است.

    رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: مردم باید با سرمایه‌گذاری خرد بتوانند در تولید نقش داشته باشند که بهترین شیوه تعاونی است. در تعاونی مردم با سرمایه‌گذاری‌های کم به توزیع ثروت و سود عدالت‌محور دست پیدا می‌کنند. شرکت‌های تعاونی نسبت به بخش خصوصی استفاده کمتری از تسهیلات دارند، زیرا یکسری ظرفیت‌ها دور هم جمع می‌شوند.

    وی با اشاره به اینکه امسال تحقق شعار سال بهتر خواهد بود، بیان کرد: در مجلس تغییرات اساسی در حوزه نمایندگان ایجاد شده و درصد قابل ملاحظه‌ای از نمایندگان جدید با ایده و فکر جدید وارد شده‌اند که موضوع تولید در شعارها و صحبت‌های آن‌ها مطرح بوده است و در حوزه تولید و مشارکت واقعی مردم حرف دارند.

    ابوی افزود: توقع داریم مجلس کمک کند، قوانین و مقررات زائد را حذف کند و قوانین جدیدی تعیین نکند که دست و پای مردم بسته شود. باید به فعالیت‌های تعاونی کمک کنیم تا مردم مشارکت داشته باشند.

     

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *