×
×
جدیدترین‌‌ها

هشدار قرمز،
استان‌های پرتردد و پرسفر اعلام شدند

  • کد نوشته: 94878
  • اسفند 28, 1402
  • ستاد سفر از کاهش ترددهای جاده‌ای در آغاز سفرها و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و همچنین‌ درباره استان‌های پرمسافر و مناطقی که در هفته پیش رو هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی گرفتند و از میزان مصرف سوخت همزمان با آغاز سفرها گزارشی ارایه کرد.
    استان‌های پرتردد و پرسفر اعلام شدند

    نخست نیوز، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، با حضور حجت‌الاسلام و والمسلیمن عبدالحسین خسروپناه ـ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ـ و نمایندگان ۲۷ دستگاه اجرایی و رؤسای ستادهای سفر در استان‌ها و جمعی از استانداران و ائمه جمعه برخی استان‌ها، تشکیل جلسه داد تا اقدامات انجام‌شده برای مدیریت سفر و چگونگی خدمات‌رسانی در تعطیلات نوروز که با ماه رمضان مقارن شده است، مرور شود.

    کاهش ترددهای جاده‌ای در آغاز سفرها

    مصطفی فاطمی ـ دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ در ابتدای این نشست، سفرهایی که از ۲۴ اسفندماه انجام شده است را براساس تردد جاده‌ای، رزرو آنلاین، تردد تلفن همراه، میزان پسماند و مصرف سوخت تحلیل کرد و گفت: در دو روز نخست آغاز سفرها، با کاهش حداقلی سفر نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم و با توجه به اعلام هشدارهای هواشناسی تغییر سفرها محسوس است.

    او اضافه کرد: در روزهای نخست، ررزو اقامتگاه‌ها بیشتر در سمت غرب کشور بود، اما در روزهای بعد با آغاز بارش‌ها سفرها بیشتر به سمت استان‌های شرقی و جنوب کشور سوق پیدا کرده است.

    مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت: بیشترین میزان رزرو اقامت به استان خراسان رضوی و بیشترین رشد رزرو نسبت به سال گذشته به استان‌های فارس، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مربوط بوده است. رزرو اقامت در استان هرمزگان فعلا مانند سال گذشته بوده است و بقیه استان‌ها نیز ثابت و یا کاهشی بوده‌اند.

    فاطمی افزود: استان‌های غربی کشور مانند ایلام، خوزستان، کرمانشاه و کردستان نیز با وجود اینکه در آغاز سفرها با جهش رزرو و تردد روبه‌رو بودند، در ادامه با کاهش روبرو شده‌اند و استان لرستان تنها استانی بوده که وضعیت آن ثابت مانده و آمار سفر به آنجا بالا است.

    دبیر ستاد سفر در ادامه با یادآوری هشدار قرمز هواشناسی در برخی استان‌ها، اظهار کرد: به دلیل بارش باران در بسیاری از استان‌ها امکان چادر زدن مسافران وجود ندارد.

    وضعیت آب و هوا در هفته پیش‌رو

    صادق ضیاییان، نماینده سازمان ملی هواشناسی نیز با اشاره به ادامه بارش‌ها برای روز سه‌شنبه، از هشدار قرمز و نارنجی در برخی از استان‌ها خبر داد و افزود: سه‌شنبه (۲۹ اسفندماه) بارش‌ها در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود. همچنین رگبار شدید باران در تهران، تبریز، قزوین، سمنان، غرب استان خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، قم، خوزستان، بوشهر، فارس و یزد وجود خواهد داشت.

    نماینده سازمان ملی هواشناسی در ادامه گفت: نیمه غربی کشور نیز روز سه‌شنبه با بارندگی همراه است و از چهارشنبه، شدت بارش‌ها کم می‌شود. پنجشنبه نیز بارشی نخواهیم داشت، ولی از اوایل هفته بعد و از جمعه بارش‌ها دوباره شروع می‌شود و استان‌های نیمه غربی را درگیر می‌کند. پس از آن، بارش‌ها به استان‌های شمالی شرق می‌رسد و استان‌های مرکزی با وزش باد مواجه خواهند بود.

    ضیاییان اظهار کرد: نکته مهم این است که مردم در کنار رودخانه‌ها چادر می‌زنند و ممکن است در مناطق گرمسیر در بستر رودخانه‌ها قرار بگیرند، که اتفاقی خطرناک است.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *