×
×
جدیدترین‌‌ها

پیش بینی یا حدس و گمان!

  • کد نوشته: 91416
  • بهمن 11, 1402
  • اتفاقی که در بیشتر کشورها بر اثر یک رویداد بزرگ که به وقوع خواهد پیوست ، معمولا با کارشناسان مرتبط یا غیر مرتبط مراوده می شود.
    پیش بینی یا حدس و گمان!

    نخست نیوز ،  بحث پیش بینی است و گذشته نشان داده پیش بینی های غلط از سوی بعضی از  صاحب نظران منجر به کاهش اعتماد به ان شخص یا جریان خواهد شد .
    ابتدا تعریفی داشته باشیم از عبارت دوسیلابی پیش بینی ، این واژه گزاره ای است در مورد یک رویداد در اینده که هنوز اتفاق حادث نشده است و اغلب انها مبتنی بر تجربه و دانش پایه گذاری می شود  در حالیکه نتایج بسیاری از  وقایع، نامشخص  و غیر قابل پیش بینی است ازجمله رویدادهای فوتبالی که  اطلاعات تضمینی برای وصول نتیجه  وجود ندارد  .

    اختر شناسان : پیشگویی یا پیش بینی  آینده رااز طریق مشاهده حرکات خورشید، ماه، سیارات و ستارگان  تعبیر و تفسیر می کردند  هرچند امروزه ستاره خوانی مورد تأیید مجامع علمی نیست، و بسیاری از مردم آن را خرافات و موهوم پرستی می‌دانند.
    مقدمه این یادداشت برای ورود رویداد بزرگ قاره کهن ، جام ملتهای اسیاست که بسیاری با در دست گرفتن تریبون به اظهار نظر و یا به پیش بینی مسابقات می پردازند در حالیکه احتمال درست یا نادرست بودن وقایع به ۵۰*۵۰  می رسد  ودر صورت نادرست بودن پیش بینی ها اندکی وجهه کارشناسی ، کارشناسان  را متزلزل می کند و چون گاهی علم فوتبال از  اصول و منطق تبعیت نمی کند و زیبایی و جذابیت این هنر در همین امر نهفته است همه پیش بینی ها را باید با حدس و گمان ربط  و پاسخ داد.
    مهرشاد عنبری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *