×
×
جدیدترین‌‌ها

رژیم مدیترانه ای چیست ؟

  • کد نوشته: 9132
  • خرداد 6, 1400
  • نحست نیوز – رژیم غذایی مدیترانه ای برگرفته از رژیم غذایی سنتی مردمان حاشیه مدیترانه و کشور های ایتالیا، یونان، اسپانیا و مراکش است. پس از بررسی های صورت گرفته توسط دانشمندان مشاهده شد که میزان بیماری های قلبی عروقی در ساکنین اطراف دریای مدیترانه نسبت به سایر جمعیت های جهان کمتر است، این بررسی […]

    رژیم مدیترانه ای چیست ؟

    نحست نیوز – رژیم غذایی مدیترانه ای برگرفته از رژیم غذایی سنتی مردمان حاشیه مدیترانه و کشور های ایتالیا، یونان، اسپانیا و مراکش است. پس از بررسی های صورت گرفته توسط دانشمندان مشاهده شد که میزان بیماری های قلبی عروقی در ساکنین اطراف دریای مدیترانه نسبت به سایر جمعیت های جهان کمتر است، این بررسی موجب شد تا دانشمندان به دنبال علت این موضوع باشند و با بررسی هایی که صورت گرفت علت این مساله را الگوی غذایی مردم آن منطقه و رژیم غذایی مدیترانه ای اعلام کردند.

    از آنجا که الگوی غذایی و فرهنگ غذایی در هرکدام از کشور های مناطق حاشیه مدیترانه با یکدیگر متفاوت است محققین برایندی از مجموع الگوی غذایی مردمان این منطقه را بر اساس بهترین بازدهی جمع آوری و ارائه کردند.

    در رژیم مدیترانه ای مقدار چربی های اشباع بسیار محدود گشته و مقدار چربی های غیر اشباع بیشتر میگردند، همچنین افزایش مصرف منابع امگا ۳ در رژیم غذایی مدیترانه ای منجر به کاهش چربی های بد خون و افزایش سطح چربی های خوب خون میشود و این مسئله در سلامت قلب و عروق نقش دارد.

    از آنجا که در رژیم غذایی مدیترانه ای میزان زیادی از منابع پتاسیم استفاده میشود، در نتیجه منجر به کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون میگردد.

    افزایش مصرف غلات کامل در رژیم مدیترانه ای منجر به افزایش دریافت ویتامین ب و فیبر میگردد که در نهایت منجر به کاهش بروز دیابت و سرطان های دستگاه گوارش میشود، از طرفی ویتامین ب و اسید فولیک موجود در میوه ها و سبزی ها منجر به کاهش سطح هموسبستین خون میگردد که ریسک بیماری های قلبی عروقی کاهش میابد. از طرفی فیبر های محلول و نامحلول مورد استفاده در رژیم غذایی مدیترانه باعث کاهش کلسترول خون نیز میگردد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *