×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی:
یکی از موضوعات مهم در کشور مهارت آموزی است

  • کد نوشته: 90948
  • بهمن 4, 1402
  • سید مولا خاتمی در مراسم افتتاح کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان که روز ۳ بهمن ماه برگزار شد تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در کشور مهارت آموزی است و بحث اشتغال یکی از کلید‌ های اصلی آموزش است. در مقاطع بالای آموزشی نیز کسب مهارت در جهت متخصص شدن در اولویت است.
    یکی از موضوعات مهم در کشور مهارت آموزی است

    نخست نیوز، علی ارباب_وی اظهار داشت: تبدیل آموزش به مهارت یکی از دلایل تشکیل تاد (توسعه آموزش پذیری دانشجویان و دانش آموختگان) بود. اهداف اصلی در طرح تاد تامین نیروی ماهر صنایع و همکاری با صنایع در دل دانشگاه و همچنین امایش رشته‌های تحصیلی بر اساس نیاز جامعه است.

    رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح تاد در قالب سه الگو مدل تولید به هنگام، آموزش مبتنی بر صلاحیت، آموزش مبتنی بر سفارش و یا بورسیه است که با انتخاب دانشجوی برتر در حین تحصیل اشتغال را هم خواهند داشت.

    به گفته وی، در همین راستا از ابتدای سال با ۱۵۰ واحد صنعتی رایزنی و طرح موضوع شده و با ۸۰ واحد صنعتی برای تامین ۳۲ هزار نیروی ماهر برای پنج سال انعقاد خواهد شد.

    خاتمی با بیان اینکه این کنسرسیوم مهارت آموزی اولین در خراسان رضوی و سومین آن در کشور است تصریح کرد: با افتتاح کنسرسیوم و عقد تفاهم نامه اشتغال، گام بزرگی برای رسالت این دانشگاه برمی‌داریم. همچنین در ادامه این کنسرسیوم با همکاری ارگان‌های مرتبط کافه کاریابی را در دانشگاه فنی حرفه‌ای در بهمن ماه افتتاح خواهیم کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *