×
×
جدیدترین‌‌ها

تحلیلگر عراقی:
عدم وجود امنیت برای برگزاری انتخابات عراق دروغِ سفیر انگلیس است

  • کد نوشته: 9038
  • خرداد 5, 1400
  • یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق اعلام کرد: عدم وجود امنیت برای برگزاری انتخابات پارلمانی عراق دروغی است که سفیر انگلیس در بغداد آن را مطرح کرده است.
    عدم وجود امنیت برای برگزاری انتخابات عراق دروغِ سفیر انگلیس است

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از بغداد الیوم، «مازن الزیدی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به برخی اظهارنظرها پیرامون عدم وجود امنیت کافی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داد.

    بر اساس این گزارش، این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در این زمینه اظهار داشت: عدم وجود امنیت برای برگزاری انتخابات پارلمانی عراق دروغی است که سفیر انگلیس در بغداد آن را مطرح کرده است.

    وی در ادامه افزود: انتخاباتی که در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در عراق برگزار شد در شرایطی بود که عراق شاهد بمب گذاری و حملات انتحاری بود و القاعده، داعش و حزب بعث در این حملات نقش داشتند اما در آن زمان کسی از عدم امنیت برای برگزاری انتخابات سخنی نگفت.

    این سخنان درحالی مطرح شد که پیشتر نیز شماری از شخصیت های عراقی نسبت به هرگونه تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام هشدار داده بودند. «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق گفته بود: به تأخیر افتادن زمان انتخابات پارلمانی زودهنگام پذیرفتنی نیست.

    پیش از این، کمیساریای عالی انتخابات عراق از فراخواندن ۷۵ سفارتخانه و سازمان بین المللی برای نظارت بر فرایند انتخابات پارلمانی آتی این کشور خبر داده بود.

    در همین ارتباط، «جمانه الغلای» سخنگوی این کمیساریا طی اظهاراتی گفت: کمیساریای عالی انتخابات عراق، کمیته ناظران بین المللی را به ریاست عباس فرحان، رئیس اداره انتخابات تشکیل داده و هماهنگی‌ها توسط وزارت امور خارجه برای دعوت از ۷۵ سفارتخانه خارجی و سازمان‌های بین المللی برای نظارت بر انتخابات آتی انجام شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *