×
×
جدیدترین‌‌ها

عملیات سنجش آلاینده‌ها توسط شهرداری مشهد

  • کد نوشته: 90239
  • دی 27, 1402
  • رئیس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهددر بازدید اصحاب رسانه از مرکز معاینه فنی بهارستان و مرکز پایش آلاینده‌های محیط زیست گفت : ۱۳۵ ایستگاه و دستگاه عملیات سنجش آلاینده‌های سطح شهر توسط شهرداری مشهد فعالیت می کنند.
    عملیات سنجش آلاینده‌ها توسط شهرداری مشهد

    به گزارش نخست نیوز  محمدپذیرا افزود: در مجموعه اداره محیط‌زیست شهرداری مشهد ۱۳۵ ایستگاه و دستگاه عملیات سنجش آلاینده‌های سطح شهر را داریم، ۲۳ ایستگاه کیفیت هوا نیز با مشارکت سازمان محیط‌زیست و اداره کل هواشناسی در سطح شهر در حال فعالیت بوده که ۱۱ ایستگاه مربوط به شهرداری، ۱۱ ایستگاه محیط‌زیست و یک ایستگاه نیز متعلق به اداره کل هواشناسی است.
    وی خاطرنشان کرد: ۱۵ ایستگاه سنجش صوت در سطح شهر عملیات پایش میزان آلودگی صوتی را انجام می‌دهند.
    پذیرا بااظهاراینکه دو ایستگاه سنجش امواج الکترومغناطیس و ۱۰ ایستگاه سنجش UV نیز داریم ،تاکیدداشت : در زمینه سنجش UV اولین کلان‌شهر در خاورمیانه هستیم که این کار را انجام می‌دهیم.
    وی بیان کرد : اطلاعات به صورت آنلاین سنجش می‌شود، بنابراین دخل و تصرفی در شاخص‌ها وجود ندارد. برخی از داده‌های ما در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
    رئیس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهدهمچنین گفت : ۲۳ ایستگاه کیفیت هوا داریم که با تهران برابر است و کمبودی نداریم، داده‌های قابل اطمینان ما در کیفیت هوا ۹۰درصد است.
    پذیرا تصریح کرد : خوشبختانه با توان داخلی مجموعه توانستیم کارگاهی را برای مهندسی معکوس تجهیزات ایجاد کنیم.
    گفتنی است : هر خودرویی که با شهرداری همکاری می‌کند تا زمانی که محیط زیست شهرداری مجوز را امضا نکند وارد چرخه کار ننی شوند.
    سیده بهجت موسوی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *