×
×
جدیدترین‌‌ها

مشهد به کجا می رود؟

  • کد نوشته: 88415
  • دی 7, 1402
  • پاییزی که پربارش پیش بینی می شد ، توقعات را برآورده نکرد و وضعیت بارش ها به گونه ای رقم خورد که این فصل نیز به سه سال خشکسالی موجود الحاق گردید.
    مشهد به کجا می رود؟

    نخست نیوز، سعیدکوشافر_بر همین اساس اکنون عنوان می شود که آب سدهای اطراف کلان شهر مشهد به صفر نزدیک شد و در صورتی که طی ماه های زمستان و بهار بارش مناسبی نباشد ، قطعا تابستان امسال با مشکل کم آبی شدید مواجه خواهیم شد.

    از سوی دیگر از همین الان به دلیل کمبود گاز،صنایع سهمیه بندی شده اند و در تابستان به طور قطع با کمبود برق مواجه خواهیم شد .

    ترافیک در هسته مرکزی و حتی برخی بزرگراه های ارتباطی شهر مشهد بیداد می گند . آلودگی هوا هر سال بیشتر می شود به گونه ای که دیدن آسمان آبی برای شهروندان آرزو شده است.

    با تمام این موارد همچنان بر توسعه شهر مشهد اصرار داریم ،هنوز دنبال مشوق هستیم تا ساخت و ساز در شهر را رونق دهیم و درست به همین دلیل هرروز بر حاشیه شهر افزوده می شود و جمعیت شهر هم هرروز بیشتر می شود.

    آنچه درباره شهر مشهد گفتم ، از کمبودها و مشکلات تا نیازهای بی پاسخ مانده شهروندان ، در هر شهر دیگری اتفاق می افتاد ، مسوولان اعلام وضعیت قرمز کرده و علاوه بر کشیدن ترمز توسعه بیش از پیش شهر ، در اندیشه انتقال جمعیت سربار شهریه شهرک های اقماری یا حومه می کردند تا با کاستن از بار جمعیت ، هم مشکل کمبود منابع انرژی کمتر می شود و هم برای مشکلات ترافیکی و ایمنی شهری چاره اندیشی کنند.

    اما درست در نقطه مقابل ، مدیریت شهری مشهد قرار دارد که برای جذب سرمایه گذار و توسعه شهر اقدام کرده و به این اقدام افتخار هم می کند.

    اما چرا این رفتار از مدیریت شهری سر می زند ؟ دلیل کاملا مشخص است مدیریت شهری در تمام دنیا هزینه دارد ، این هزینه را باید شهروندان تامین کنند ، اما در تمام دنیا تلاش می شود تا جایی که امکان دارد هزینه ها کاهش یابد تا شهروندان آرامش بیشتری داشته باشند ، مگر در شهرهایی که قصد ندارد برجمعیت شهر نشین اضافه شود ، در این صورت هزینه ها را بالا می برند .

    زندگی در شهر جذابیت خود را از دست داده و مردم جذب شهرک ها اقحاری و حومه شوند.

    اما مدیریت شهری مشهد علاوه بر اداره گران شهر ، این هدف را هم دنبال نمی کند . مدیریت شهری بدون اینکه هدف خاصی دنبال کند با بزرگ کردن بدنه شورا و شهرداری هزینه را چنان بالا برده که اکنون خود در پرداخت حقوق و مزایا در مانده و هر چه از مردم می گیرد کفاف هزینه های جاری شده و پولی برای ارایه خدمات بهتر باقی نمی ماند.

    بماند که هزینه حضور سالانه 30 میلیون زائر هم برگرده شهروندان مشهدی افتاده است.

    به نظر می‌رسد لازم است مدیریت شهری مشهد در وظایف و مسوولیت های خود بازنگری کند و با کوچک‌سازی بدنه خود که عموما استخدام‌های رانتی چاق و کم‌تحرک شده ، شیوه‌های بهتری در خدمات‌دهی به مردم دنبال کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *