×
×
جدیدترین‌‌ها

بازیگران مطرح هم باید کار تئاتری داشته باشند

  • کد نوشته: 88398
  • آذر 30, 1402
  • بازیگر نمایش «جامپ کات» درباره بازگشت سلبریتی‌ها به صحنه‌های تئاتر گفت: شاید بازگشت، واژه درستی نباشد اما هر بازیگری لازم است برای به‌روز ماندن سالی یک‌دو کار تئاتری هم در کارنامه کاری خود داشته باشد.
    بازیگران مطرح هم باید کار تئاتری داشته باشند

    نخست نیوز،مریم هنرمند شاذیله_بازیگر نمایش «جامپ کات» درباره بازگشت سلبریتی‌ها به صحنه‌های تئاتر گفت: شاید بازگشت، واژه درستی نباشد اما هر بازیگری لازم است برای به‌روز ماندن سالی یک‌دو کار تئاتری هم در کارنامه کاری خود داشته باشد.

    مهران نعیمی اقدام اظهار داشت: درست است که فضای تصویر با تئاتر متفاوت است، اما برای بالانس کردن این دو و پرورش درست بازیگری، حفظ خمیرمایه و ورزیده شدن، نیاز است هر دو سمت را داشته باشیم. اگر صرفا دنبال تصویر باشیم قالب می‌گیریم و در تئاتر دست‌کم در روزهای نخست به مشکل برمی‌خوریم و برعکس.

    خیلی از کارگردان‌های تئاتر به ساخت کارهای رئال روی آورده‌اند

    بازیگر پانتومیست نمایش جامپ کات که اخیرا به کارگردانی حامد نصرآبادیان در نوفل لوشاتو روی صحنه بود، بابیان این‌که مدیوم تئاتر و تصویر به هم خیلی نزدیک شده و خیلی از کارگردان‌های تئاتر به ساخت کارهای رئال روی آورده‌اند افزود: در پانتومیم بزرگترین چیزی که به من کمک می‌کند این است که کلام ندارد و با شناخت ساختار آناتومی، اجزا و نقاط ضعف و قوت بدنم، می‌دانم که کدام عضله و مفصل را در کجا به خدمت بگیرم. خلق کاراکتر از شناخت درست ناشی می‌شود.

    کسی که خاک صحنه تئاتر را خورده و به‌طور اساسی یاد گرفته که چه‌کاری باید انجام دهد می‌داند که نخستین اصل در بازیگری، ورود و برخورد درصحنه است

    بازیگر فیلم سینمایی تورقوزآباد درباره حضور کارگردان‌های تصویر در سالن‌های تئاتر برای کشف استعدادهای بازیگری از میان تئاتری‌ها گفت: مسیر درست هم این است. کسی که خاک صحنه تئاتر را خورده و به‌طور اساسی یاد گرفته که چه‌کاری باید انجام دهد می‌داند که نخستین اصل در بازیگری، ورود و برخورد درصحنه است و با آموختن این آداب، انتقال بازیگر از صحنه به مقابل دوربین خیلی زمان‌بر نخواهد بود؛ نهایتا بازیگر تئاتر در مقابل دوربین یک چارچوب و لنز و فضا را یاد می‌گیرد و خیلی سریعتر با فضای تصویر آمیخته می‌شود.

    وی افزود: فضای آموزشگاهی هم یک‌طرف قضیه است اما کسی که زندگی روی صحنه را تجربه و نقشی را ایفا می‌کند، در قامت نقش لباسی می‌پوشاند و نفس به نفس با مخاطب هر شب به یک‌شکل اجرا می‌کند.

    بازیگر مجموعه زیرخاکی ۲ اظهار داشت: بر روی صحنه، تمرین تئاتر و آماده‌سازی بازیگر و رسیدن به نقش راداریم، وقتی همه این‌ها را انجام می‌دهد و ماحصل آن را مقابل تماشاگر به اجرا می‌گذارد طبیعتا اصول اولیه را آموخته و وقتی مقابل دوربین می‌رود و فیلمنامه را می‌خواند، یک تحلیل، نگاه و اتفاق درست را دارد.

    بازیگر سریال آتش و باد ادامه داد: شاید کارگردان‌های حوزه تصویر با بازیگر تئاتر به مشکل بخورند اما چون خلاقیت ایفا و ارائه نقش را دارد، این مشکل برطرف می‌شود و در لحظه اگر چیزی کم‌وکاست و ناقص باشد، بازیگر تئاتر با آگاهی از راه‌های مختلف بازیگری، سریعا می‌تواند تغییر جهت داده و خلق نقش کند.

    بازیگر فیلم سینمایی کارتن‌خواب گفت: این بهترین حالت ممکن است که کارگردان‌ها و دستیاران آن‌ها به سالن‌های تئاتر بیایند و بر اساس ایدئولوژی و کاراکترهایی که در فیلمنامه است بازیگران موردنیاز خود را انتخاب کنند.

    وی این را هم گفت که هر بازیگر تئاتری الزاما در تصویر موفق نمی‌شود. برخی تصویر فوق‌العاده دارند اما در تئاتر خوب نیستند و برعکس.

    بازیگر تئاتر نباید درگیر تبلیغات شود

    بازیگر تنگه ابوقریب همچنین درباره مشکلات عمده حوزه تئاتر اظهار داشت: مخاطبان امروز تئاتر آگاه و فهیم هستند و به تئاتر دیدن عادت کرده‌اند. فیلمی که ساخته می‌شود برای عموم است و تئاتر هم این‌گونه است. یک بازیگر تئاتر نباید درگیر تبلیغات شود اگر صرفا بیزینسی به تئاتر نگاه شود باید آورده داشته باشد که گروه‌ها با خیال راحت اجرا کنند. خیلی از خلاقیت‌هایی که شکل می‌گیرد به دلیل نداشتن بودجه مالی و نبود تهیه‌کننده است. بازیگر تئاتر درآمد بسیار کمی دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *