×
×
جدیدترین‌‌ها

اصلاحات دورنمای ائتلاف با «لاریجانی» را ندارد

  • کد نوشته: 8767
  • خرداد 3, 1400
  • عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید تجربه دو دوره انتخاب روحانی را مورد اتکا قرار دهند، گفت: دورنمایی برای اینکه علی لاریجانی چهره منتخب اصلاح طلبان باشد وجود ندارد.
    اصلاحات دورنمای ائتلاف با «لاریجانی» را ندارد

    علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با نخست نیوز ، به تشریح سازوکار آرایش اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: سازوکاری که نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تعیین کرده، سازوکار مشخصی است، فعلاً قرار بر این است که تا نزدیک انتخابات پیش برویم و بعد تصمیم بگیریم.

    وی افزود: بنا بر این است نزدیک انتخابات از فردی که در نظرسنجی‌ها مقبولیت بیشتری داشته باشد حمایت کنیم و سایر کاندیداهای اصلاحات به نفع او از رقابت کناره‌گیری کنند. عاقبت این موضوع با توجه به اینکه چند نامزد اصلاح طلب در کارزار رقابت داشته باشیم قابل تغییر خواهد بود.

    عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: تا این لحظه «علی لاریجانی» به عنوان کاندیدای اصلاح طلب به میدان نیامده و سازوکار اصلاحات را نپذیرفته، بنابراین حضور او را مؤثر بر آرایش اصلاحات نمی‌دانم. موضوع ائتلاف با لاریجانی تا این لحظه مطرح نشده است و از سوی این نامزد هم اعلام آمادگی برای چنین ائتلافی صورت نگرفته است.

    تاجرنیا تاکید کرد: افراد برای همکاری باید خودشان بخواهند که در چارچوب‌ها قرار بگیرند و لاریجانی چنین درخواستی نداشته است. بنابراین طرح حضور لاریجانی و تصمیم اصلاحات در مورد او موضوعیتی ندارد.

    وی بیان کرد: البته حضور لاریجانی در این انتخابات حضور مهمی خواهد بود و شرایط را تحت الشعاع قرار خواهد داد، اما این الزاماً به معنی این نیست که ریزش آرای اصلاح طلبان را به همراه خواهد داشت.

    عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که اگر لاریجانی تمایل نشان بدهد، آیا اصلاحات بار دیگر بین باخت و ائتلاف تن به ائتلاف خواهند داد؟، گفت: اصلاحات تجربه‌ای در دو دوره انتخاب روحانی دارد که باید این تجربه را برای ورود به انتخابات جدید مورد اتکا قرار داد. اگر قرار باشد لاریجانی کاندیدای اصلاحات باشد، از آنجا که نه او خودش را اصلاح طلب می‌داند و نه در لیست اصلاحات حضور دارد، کاندیدای نیابتی خواهد بود.

    تاجرنیا اضافه کرد: تن دادن به کاندیدای نیابتی یعنی اصلاحات، به دلیلی کاندیدایی در عرصه ندارد و یا کاندیدایی دارد که رغبتی برای حضورش نیست؛ لذا از کاندیدای دیگری حمایت می‌کند.

    وی تاکید کرد: چنین مسئله‌ای مورد نظر اصلاح طلبان یا حداقل اکثریت اصلاح طلبان نیست؛ اگر شرایط در آینده تغییر کند باید متناسب با شرایط جدید موضوع را دنبال کنیم. اما تا این لحظه دورنمایی برای اینکه لاریجانی چهره منتخب اصلاح طلبان در انتخابات باشد وجود ندارد.

    این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره شانس اسحاق جهانگیری برای پیروزی با توجه به عملکرد دولت فعلی و حضور لاریجانی در عرصه انتخابات، تصریح کرد: باید منتظر تأیید صلاحیت‌ها بمانیم، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان هردو از چهره‌های اصلاحات هستند و تعهد خود را نشان داده‌اند. در نهایت اقبال عمومی است که چهره منتخب را مشخص می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *