×
×
جدیدترین‌‌ها

گاهی باید پذیرفت

  • کد نوشته: 86466
  • آذر 16, 1402
  • «پذیرفتن» یکی از مهم‌ترین راه‌های آرامش و رهایی است
    گاهی باید پذیرفت

    نخست نیوز: دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی_گاهی باید پذیرفت. شاید این جمله برای شما عجیب‌وغریب باشد ولی واقعیت دارد.

    بپذیرید کلی از رویاها و آرزوهای شما تحقق نمی‌یابد، بپذیرید خیلی از افرادی که به آن‌ها خوبی کرده‌اید فراموش می‌کنند یا به‌جای خوبی در حق شما بدی می‌کنند، قبول کنید گاهی دنیا تمام زورش را می‌زند تا حال شمارا خراب کند وزندگی‌تان تلخ باشد، خیلی وقت‌ها چرخ روزگار مطابق میل من و شما نمی‌چرخد و موارد بسیاری است که دیگران سعی می‌کنند شایستگی‌ها و توانایی‌های ما را نفی کنند، نادیده بگیرند و برای پوشش حقارت خود دست به‌تحقیر و تخریب ما بزنند.

    قبول کنید که گاهی حتی نزدیک‌ترین، عزیزترین و بهترین افراد زندگی شما قدرتان را نمی‌دانند، محبتشان را از شما دریغ می‌کنند و به‌راحتی شمارا سر بازار بی‌وفایی می‌فروشند و نادیده می‌گیرند. درست است که زندگی در جای خود بسیار زیباست و خیلی وقت‌ها می‌تواند برای ما شادمانی و اشتیاق را به همراه آورد ولی هرگز بدون درد و رنج نخواهد بود.

    اگر تمام تلاش خود را کردید و بر رنج یا دردی پیروز نشدید دست از مبارزه بی‌اساس و بی‌سرانجام بردارید و قبول کنید این‌ها رنج‌های واقعی زندگی شماست که هرگز نمی‌شود انکار کرد، نایده گرفت و با آن گلاویز شد. رنج‌های زندگی خود را بپذیرید، قبول کنید و در آغوش بکشید و فراموش نکنید که شما تنها نیستید که درد و غمی دارید، همه‌ی آدم‌ها در زندگی رنج‌هایی دارند که تا انتهای عمر آن‌ها را رها نمی‌کند.

    وقتی این‌ها را بپذیری زندگی را همان‌طور که واقعیت دارد می‌بینی، سطح توقعات خویش را تعدیل و تصحیح می‌کنی و در درون خود به‌روشنی می‌یابی که همواره فرای آنچه دوست داریم اتفاقاتی رخ می‌دهد که از اختیار ما خارج است و اگر راه درست مواجهه با آن‌ها را یاد نگیریم زندگی برایمان بسیار سخت و شاید حتی غیرممکن خواهد بود.

    هرچند تلخ اما این رسم روزگار است که همه‌ی آن‌هایی که دوستشان داریم ما را دوست ندارند و همه‌ی آنچه خوبی کرده‌ایم خیلی زود به‌سوی ما برنمی‌گردد.

    گاهی روال‌ها و روندهایی وجود دارد که با تنظیمات ذهنی و فکری ما مطابقت ندارد. خیلی به خودتان سخت نگیرید و به دنبال کشف همه‌ی این پیچیدگی‌ها نباشید.

    در غیر این صورت نارضایتی و ناامیدی شمارا فرامی‌گیرید و احساس لذت و مطلوبیت زندگی شما کاهش می‌یابد. باید همه‌ی توان و تلاش خویش را برای رونق و زیبایی زندگی به کار بگیریم، هر چه در چنته داریم رو کنیم، سالم و خالص باشیم و همواره به آنچه رضای الهی است اعتماد کنیم.

    زندگی خوب در بی‌رنجی و بی‌دردی تعریف نمی‌شود بلکه واقعیت یک زندگی سالم پذیرفتن همه‌ی نعمت‌ها و محدودیت‌هایی است که وجود دارد و ما مکلفیم از فرصت نعمت‌ها برای کاستن محدودیت‌ها و ایجاد و ساختن یک زندگی مناسب و سالم استفاده کنیم.

    گاهی باید کوله‌بارت را بر زمین بگذاری، برخی از خواسته‌هایت را هرچقدر هم که برایت مهم و ارزشمند است نادیده بگیری و قبول کنی آن چیزی که دنبالش هستی تحقق نمی‌یابد.

    باید منطقی‌تر از همیشه باشی و برای آرامش روح و روان خود محدودیت‌ها، ناممکن‌ها و نشدنی‌ها را به رسمیت بشناسی و توقع زیادی نداشته باشی.

    برچسب ها رنج‌های واقعی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *