×
×
جدیدترین‌‌ها

رونمایی ازترجمه کتاب مقام اول جشنواره امام رضا( ع)

  • کد نوشته: 97925
  • اردیبهشت 17, 1403
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی از ترجمه زبان پشتویی کتاب جنبش  علوی، هجرت رضوی خبر داد.
    رونمایی ازترجمه کتاب مقام اول جشنواره امام رضا( ع)
     به گزارش نخست نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام علی باقری در آیین رونمایی گفت: کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی توسط مجید خالق‌نیا پژوهش و نگارش شده است و این کتاب در چهارمین جشنواره گزینش کتاب سال جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) در سال ۱۳۹۰  مقام نخست را ما بین نویسندگانی از ۲۹ کشور جهان  از جمله  انگلیس، فرانسه، روسیه، هند و  ما بین ۲۸۷ کتاب رسیده به جشنواره به خود اختصاص داده است.
    وی ادامه داد: این کتاب با محوریت جنبش‌های علویان و تاثیر آن در هجرت امام رضا ( ع) از مدینه به مرو و به‌ویژه تاریخ مهم قرن اول و دوم هجری نگارش شده است و هم اکنون برای استفاده و بهره‌برداری بیشتر به زبان «پشتو» ترجمه شده است.
    همچنین حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است، امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.
    او تصریح کرد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم. همچنین مجید خالق‌نیا، نویسنده کتاب برتر رضوی در این مراسم گفت: تا به حال در راستای توسعه تبیین فرهنگ رضوی و ترجمه کتاب های شاخص در فرهنگ رضوی و به‌ویژه کشورهای پشتو زبان، کتاب فاخری، ترجمه نشده و به همین دلیل در دستور ترجمه قرار گرفته و مترجم کتاب آقای هاشمی است.
    او افزود: پیش تر نیز کتاب هایی از  استاد شهید مرتضی مطهری در حوزه حضرت سید الشهدا ترجمه کرده و از سال ۱۴۰۰ به مدت ۲ سال و ۹ ماه روی ترجمه این کتاب وقت گذاشته است که ترجمه کامل کتاب به همت مولف در شهر هرات افغانستان چاپ و منتشر شده است. آیین رونمایی با حضور مقامات دانشگاهی استان، معاون بین الملل  و بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل نهاد کتابخانه های استان و دیگر مهمانان مدعو برگزار شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *