×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری خراسان رضوی:
صندوق های بیمه راهگشا برای توسعه سرمایه گذاری

  • کد نوشته: 86229
  • آذر 12, 1402
  • مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در همایش نخبگان صنعت با اشاره به سهم بیش از ۹۰ درصدی بخش خصوی در بخش صنایع این استان، از صندوق‌های بیمه برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی، دعوت به همکاری کرد
    صندوق های بیمه راهگشا برای توسعه سرمایه گذاری

     نخست نیوز : مجیدخروشی–  هدی توانا افزود: اگر شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی از ظرفیت های استان استفاده کنند بسیاری از مشکلات آن‌ها قابل حل است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنعت بیمه در استان این است که برخی از شرکت های بیمه توان وصول مطالبات خود را از برخی شرکت های بخش دولتی و خصوصی ندارند، گفت: استانداری خراسان رضوی برای وصول حق بیمه که بیت المال است می‌تواند یاری‌گر شما باشد. مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در این استان ظرفیت های بسیاری وجود دارد که به دلایل مختلف دیده نشده‌است، افزود: ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر سالانه به مشهد سفر می‌کنند که ظرفیت بزرگی است و اگر شرکت های بیمه از این ظرفیت به درستی استفاده کنند هم منافع خودشان تامین می‌شود، هم به زائران و مسافران خدمت رسانی مناسبی انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تلاش شد تا بیمه برای زائران به صورت پایلوت راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: در جلسات مربوط به این موضوع از بین ۲۷ شرکت بیمه در استان، تنها ۵ تا ۶ شرکت شرکت می‌کردند و این شرکت ها نیز اختیارات را معطوف به تهران می‌دانستند. توانا از مدیران بیمه در سطح ملی خواست تا به مدیران استانی صنعت بیمه به واسطه ظرفیت‌های ویژه استان خراسان رضوی، تفویض اختیار کنند‌.

    وی با اشاره به سهم بیش ا ز ۹۰ درصدی بخش خصوصی در بخش صنایع این استان، از صندوق‌های بیمه برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوس، دعوت به همکاری کرد. مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی اکنون با سود ۳۵ درصد تامین مالی می‌شوند. این فرصت برای شرکت‌های بیمه نیز وجود دارد، اما متاسفانه هرچه تلاش کردیم و مکاتباتی با مدیران بیمه‌ای داشتیم، پاسخی دریافت نکردیم. وی یادآور شد: استان خراسان رضوی حدود ۲۶ همت پرونده آماده سرمایه‌گذاری دارد و از صنعت بیمه استان درخواست داریم تا در این حوزه یاری رسان ما باشند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *