×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی:
به مناسبت هفته پژوهش آمادگی بهره وری فناوری را داریم

  • کد نوشته: 85957
  • آذر 8, 1402
  • نشست خبری رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی به مناسبت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوه شو فناوری با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد
    به مناسبت هفته پژوهش آمادگی بهره وری فناوری را داریم

    نخست نیوز: مجید خروشی- در این نشست در ابتدا اخلاقی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری درخصوص برگزاری این نمایشگاه که از 9تا 12 آدزماه در نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح می شود گفت: این نمایشگاه با حضور سازمانها و ارگان های فناوری در سالن عطار برپا خواهد شد و بازدید برای علاقه مندان به صورت رایگان خواهد بود. وی در ادامه به رویکرد این نمایشگاه بر خلاف سال های گذشته پرداخت و یادآور شد: نمایشگاه امسال روی کردی مردی و عرضه محصولات تاثیر گذار در بازار تولید و مصرف خواهد بود و از کلیشه شدن عبور کردیم و در این نمایشگاه تلاش شد مجموعه دانش بنیان ها،پژوهشگران و نخبگان زیست بوم شرق کشور را گرد هم آوریم و در حاشیه این نمایشگاه در فضای یک هزار متر مربعی محصولات بنیادی شرکت های دانش بنیان عرضه خواهد شد. اخلاقی با اشاره به این که 100 شرکت دانش بنیان محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد،گفت: در این نمایشگاه 40 شرکت دانش بنیان از مجموعه صنایع غذایی و کشاورزی حضور دارند همچنین شرکت دانش بنیان تستا(تقاضای ساخت و تولید ایرانی) برا ی عقد تفاهم نامه با مراکز تحقیقاتی ،پژوهشی و همچنین تامین نیازهای ارگان ها و سازمان های مرتبط با دانش بنیان ها اعلام آمادگی کرده است. معاون پشتیبانی پارک و فناوری یادآور شد: معتقدم عرضه محصولات ،دستاوردها و فناوری ها امیدر ا در میان جوانان جامعه افزایش خواهد اد بنابر این از عموم مردم و خانواده ها دعوت می کنم از این نمایشگاه برای ساخت جامعه ای جوان متفکر و نخبه دیدن کنند.

    در ادامه این نشست رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ارائه نمایشگاه فرصتی برای عرضه محصولات و دستاوردهای علمی پژوهشی و دانش بتیان است که امیدواریم با استقبال گرم مسوولان و آحاد ملت روبرو شویم این سرمایه های انسانی که در امر پژوهش و تحقیقات علمی تلاش می کنند باید دیده شوند تا نگاه مردم و مسوولان نسبت به نخبگان عوض شود. وی در خصوص تربیت ،رشد و نخبه پروری و راهکارهای لازم برای ممانعت ازمهاجرت قشر نخیه گفت: کشور ما مجموعه ای از نخبه پروری است و زیاد هم بد نیست که نخبگان مهاجرت کنند تا با علم و دانش روز جهان آشنا شوند و سپس این آموزه ها را به کشور تزریق کنند.

    درهمین مرکز پارک علم و فناوری استان بسیاری از دانش آموحته های خارج کشور تصدی امور را دردست گرفته اند و بسییار تاثیر گذار عمل می کنند. وی با اشاره به این که دستاوردهای نمایشگاه سال های گذشته را آسیب شناسی کردیم تا فضای نمایشگاه را به سمت خروجی تاثیر گذار هدایت کنیم گفت: تغییر الگویی باید ایجاد شود تا خانواده ها، فرزندان خود را برای فناور شدن آینده کشور تربیت کنند و این اقدام با کمک رسانه‌ها میسر است. میرزایی ضمن اتقاد به عملکرد برخی از مسوولان گفت: پارک علم و فناوری برای توسعه یافتگی نیاز به 300 هکتار زمین و پول مکفی دارد ما می توانیم در جهان حرف اول ر ا در صنعت فناوری بزنیم اگر نیازهای ما تامین شود.

    وی تاکید کرد: امیدواریم با خمایت مسوولان اجرایی استان شهر و یا شهرک پارک و فناوری را در استان کلید بزنیم چون معتقدم در کنار بارگاه مکنور حضرت رضا (ع) می توانیم از فرصت ها برای توسعه صنایع معدنی و علمی و خودکفا شدن در امر سرمایه گذاری برخوردار باشیم نگران کننده است که در مقایسه با استانی ما 37هکتار زمین برای 540 شرکت دانش بنیان داشته باشیم اما استانی دیگر برای همین تعداد مشابه شرکت 520 هکتار زمین در اختیار داشته باشد ضروری است برای حل این مشکل همه دستگاه های متولی دست به کار شوند تا شهرک علم و فناوری را در مشهد احداث کنیم و این یک ضرورت علمی است.

    معتقدم در جایگاه اولین کشور قرار داریم و بسیاری از صنایع را برای سرمایه گذاری در استان جذب کردیم با وجود اعتبار 47 میلیارد تومانی موفق شدیم پایگاه تحقیقاتی شیمی را در پارک و. فناوری با اعتبار 20 میلیاردی احداث کنیم و جمع 60 نفره دانش آموختگان دانشگاه فرئدوسی مشهد را در کنار خود داشته باشیم. وی اظهار امیدواری کرد پردیس فناوری صنایع معدنی در شهرستان خواف، برای جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و با هدف ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ جوان فعال در تابستان سال ۱۴۰۲ افتتاح شد تا ضمن تمرکز زدایی امکان توسعه دانش در سایر شهرستانهای استان برای ایجاد اشتغال دانش بنیان نیز فراهم شود. وی با اشاره به تاسیس و راه اندازی نمایشگا دائمی دستاوردهای علمی در پارک علم وفناوری مشهد با توجه به ظرفیت زائر پذیری مشهد خواستار افتتاح و راه اندازی نمایشگاه دائمی دستاوردهای علمی تحقیقاتی و محصولات دانش بنیان استان در جوار بارگاه منورحضرت امام رضا علیه السلام شد.و تصریح کرد: حمایت ازنخبگان و سرمایه های انسانی وظیفه همه ماست و نباید در این راستا فقط یک سازمان و ارگان را موثر بدانیم بلکه همه مجموعه ها باید دست به دست هم دهند برای آبادانی کشور همت کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *