×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر بیمارستان اندونزی غزه: هر لحظه احساس خطر می‌کنیم

  • کد نوشته: 83933
  • آبان 12, 1402
  • مدیر بیمارستان اندونزی غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این باریکه، نسبت به وضعیت فاجعه‌بار این بیمارستان هشدار داد و اعلام کرد که این مرکز درمانی بارها با خطر حمله رژیم صهیونیستی، کمبود شدید دارو و تجهیزات و همچنین اتمام سوخت مواجه است

    مدیر بیمارستان اندونزی غزه: هر لحظه احساس خطر می‌کنیم

    نخست نیوز :دکتر عاطف الکحلوت گفت که بیمارستان اندونزی بزرگترین بیمارستان دولتی شمال این باریکه است و به بیش از ۴۵۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد و از هفتم اکتبر تاکنون ما هر لحظه با فشارهای بی‌سابقه‌ای که به این بیمارستان وارد می‌شود مواجه هستیم.

    وی اضافه کرد: این بیمارستان با ورود مجروحان دارای جراحت شدید و متوسط و همچنین شمار قابل توجهی شهید مواجه است.

    الکحلوت گفت: هر روز ده‌ها شهید و صدها مجروح از راه می‌رسند و بیمارستان هم اکنون مملو از بیمارانی است که در حیاط بیمارستان می‌خوابند.

    وی با بیان اینکه این بیمارستان در مواقع عادی ظرفیت ۱۳۰ تخت دارد اما اکنون بیش از این میزان تخت داریم، افزود: ۳۰۰ بیمار و مجروح در داخل این بیمارستان بستری است و تیم‌های پزشکی با تمام ظرفیت مشغول به کار هستند.

    ویالکحلوت با بیان اینکه این بیمارستان برای کمک به تیم‌های پزشکی در مقابل تعداد زیاد مجروح به کمک داوطلبان و بازنشستگان متوسل شده است، خاطرنشان کرد: مجروحان در کف بیمارستان روی تشک‌های معمولی و در راهروها بستری هستند.

    وی ادامه داد: این بیمارستان برای پذیرش مجروحان بیشتر که نیاز به خدمات در داخل ساختمان داشتند چندین بار بیماران را به بیمارستان‌های دیگر منتقل کرد و بخش جراحی از لحظه اول تا این لحظه به صورت دائمی مشغول به کار بوده و صدها عمل جراحی انجام شده و فهرست‌های انتظار عمل همچنان پر است.

    الکحلوت با اشاره به حمله به اردوگاه جبالیا اظهار داشت: روز گذشته از یک قتل عام واقعی غافلگیر شدیم چراکه در عرض چند دقیقه بیش از ۴۰۰ مجروح و شهید به بیمارستان منتقل شد.

    وی تشریح کرد: تصور کنید چگونه می‌توانستیم با این میزان مجروح و حجم پرونده‌ها در محل برخورد کنیم؟ مجبور بودیم یک مورد را رها می‌کنیم تا جانش را از دست بدهد و برای نجات جان یکی دیگر وارد عمل می‌شدیم.

    وی اضافه کرد: بیشتر این موارد کودکان و زنان بودند. بیش از ۴۰۰ مجروح و شهید بر اثر هدف قرار دادن خانه‌های امن در داخل اردوگاه جبالیا به بیمارستان رسید و این اتفاق با هدف قرار دادن فالوجا در جبالیا بار دیگر تکرار شد.

    ویالکحلوت تصریح کرد: بر اثر حملات مستقیم به اطراف این بیمارستان هر لحظه احساس خطر می‌کنیم، آخرین مورد آن سه شنبه بود که این حملات خسارات متعددی به داخل بیمارستان وارد کرد و آسیب‌های مختلفی به بخش‌های داخلی بیمارستان زد و یک وحشت واقعی در آوارگان، بیماران و مجروحان به طور کلی و همچنین کارکنان ایجاد کرد.

    رئیس بیمارستان اندونزی غزه افزود: ما با کمبود شدید دارو مواجه هستیم که برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مجروحان نیاز مبرمی به آن داریم. همچنین توقف ژنراتورها در هر لحظه، بار اضافی در ساعات آتی ایجاد می‌کند و این اتفاق جان بیماران را تهدید می‌کند.

    وی ادامه داد: ممکن است بسیاری از مجروحانی که در بخش مراقبت‌های ویژه و داخل بخش‌های جراحی بستری هستند، به دلیل وضعیت نامناسب آنها و قطعی دائمی برق در داخل بخش‌های این بیمارستان و همچنین ازکار افتادن دستگاه‌های تنفسی با مرگ مواجه شوند.

    وی اضافه کرد: هفتم اکتبر صدها خانواده از مناطق شمالی پس از بمباران منازل یا اطراف منازل خود در جستجوی مکانی امن برای پناه گرفتن، به این بیمارستان پناه بردند. مشاهده می‌کنید که این بیمارستان پر از صدها خانواده و خانواده‌های شهروندان آواره است که به دنبال امنیت و حفاظت از جانشان هستند.

    وی گفت: این یک بار اضافی بر دوش بیمارستان است، زیرا این افراد به آب مورد نیاز برای نوشیدن و آب مورد نیاز برای شستشو نیاز دارند. این ازدحام در داخل بیمارستان ممکن است باعث گسترش اپیدمی در بین کارکنان و بین بیماران و آوارگان شود.

    به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند.

    رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

    حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

    منبع ایرنا

    برچسب ها بیمارستان غزه

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *