×
×
جدیدترین‌‌ها

نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان

  • کد نوشته: 82938
  • آبان 4, 1402
  • تحقیقات انجام‌شده در دو دهه اخیر ثابت کرده است که سازمان‌هایی که بر روی فناوری سرمایه‌گذاری کرده و مسیر نوآوری را انتخاب می‌کنند، می‌توانند سهم بازار، ارقام مالی و جایگاه رقابتی خود را بهبود دهند

    نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان

    نخست نیوز:سید معین امامی میبدی_یکی از این فناوری‌های پرکاربرد، آی‌تی یا همان فناوری اطلاعات است که با پیدایش آن گامی مهم در جهت افزایش سهولت فعالیت‌های انجام‌شده در سازمان برداشته‌شده است.

    فناوری اطلاعات یا آی‌تی چیست؟

    امروزه فناوری اطلاعات (Information Technology) که به‌اصطلاح آی تی (IT) نیز نامیده می‌شود، اصطلاحی شناخته‌شده میان اکثر افراد نسبتاً تحصیل‌کرده در سطح دنیا است. انجمن فناوری اطلاعات ایالات‌متحده، تعریفی از این اصطلاح بیان می‌کند که به شکل زیر است:

    هرگونه مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی و یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی کامپیوتر محور، چه در حوزه نرم‌افزار و چه حوزه سخت‌افزاری، فناوری اطلاعات نامیده می‌شود.

    سرعت پیشرفت فناوری باعث شده تا کسب‌وکارهای مختلف دست‌خوش تغییرات بسیاری گردند. بازاری به وسعت تمامی جهان پیش روی کسب‌وکارهای گوناگون قرارگرفته و رقابت شدیدی در این بازار پهناور ایجاد گشته است. ارتباط میان خریداران و فروشندگان دیگر به شکل سابق نیست. اکنون گزینه‌های مختلفی پیش روی هرکدام از آن‌ها قرارگرفته و وجود حق انتخاب‌های متعدد در تصمیم‌گیری بخشی از صحت این موضوع است.

    برای نمونه تجارت الکترونیک از طریق اینترنت، ایمیل‌ها، وب ‌سایت‌ها و سایر بسترهای موجود، تجار را قادر ساخته تا در کمترین زمان ممکن با چهارگوشه دنیا ارتباط برقرار کرده و این به‌خودی‌خود فرصت‌های بیشتری را به روی این بازار جهانی باز می‌کند. عامل کلیدی بعدی در اهمیت استفاده از IT، زمان موردنیاز برای انجام یا به سرانجام رساندن معاملات تجاری است. به‌موازات این‌که بازارها رقابتی‌تر شده‌ و اطلاعات نیز به‌راحتی در دسترس عموم قرارگرفته‌اند. بنابراین وجود یک مکانیسم سریع برای برقراری ارتباطات، انجام معاملات و فرآیندهای پرداخت، بخشی جدایی‌ناپذیر و غیرقابل‌انکار از سازمان یا مجموعه‌ای است که می‌خواهد در سطح ملی یا جهانی و در این بازار نفس‌گیر، حرفی برای گفتن داشته باشد و به حیات خود ادامه داده و رشد کند. این امر بدون به‌کارگیری صحیح و استفاده مناسب از مکانیسم‌های فناوری اطلاعات ممکن نیست!

    نقش فناوری اطلاعات در کسب‌وکار

    فناوری اطلاعات به شما امکان می‌دهد تا داده‌های خاص را تجزیه‌وتحلیل کرده و سفر تجاری خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید همچنین ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند حلال مشکلات پیچیده باشد و رشد آینده کسب‌وکار شمارا برنامه‌ریزی کند. در عصر مدرن، با کمک بازاریابی دیجیتال می‌توانید محصولات یا خدمات خود را درحالی‌که در محل کار یا خانه خود نشسته‌اید به بازار جهانی معرفی کنید. توجه داشته باشید که تمام این اقدامات با استفاده از استراتژی های IT امکان‌پذیر است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *