×
×
جدیدترین‌‌ها

دومینوی آموزش مدیران ضعیف

  • کد نوشته: 82049
  • مهر 27, 1402
  • ماه مهر شروع شد بازگشایی مدارس نوید روزهای درس و دانش را می‌دهد

    دومینوی آموزش مدیران ضعیف

    نخست نیوز : سعید کوشافر_اما به نظر می‌رسد آموزش و پرورش نتوانسته سازماندهی مناسبی برای آغاز سال تحصیلی داشته باشد .

    البته با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش همین اواخر توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد این آشفتگی خیلی هم دور از ذهن نبود به ویژه که آقای وزیر تجربه چندانی در امور اجرایی و مدیریت در این سطح کلان نداشته .

    اما به هر حال با توجه به اینکه مدیران میانی وزارتخانه و به ویژه مدیران کل تغییر نکردند توقع این مقدار از بی‌نظمی نمی‌رفت .

    بسیاری از کلاس‌ها معلم ندارند برخی معلمانی که برای پر کردن کلاس‌های خالی فراخوانده شدند تجربه ندارند ، برخی نیز که تجربه دارند و در زمره بازنشستگان محسوب می‌شوند حوصله کافی برای تدریس ندارند یا با متون کتاب‌های جدید آشنا نیستند.

    در کشور های توسعه یافته بیشترین توجه به آموزش و پرورش کشورشان است .آنها زبده‌ترین افراد را برای وزارت برمی‌گزینند و نخبگان را بر سر کار آموزش قرار می‌دهند تا انتقال علم و دانش به نسل آینده و در بهترین وضعیت صورت پذیرد و آینده سازان را با جدیدترین و تاثیرگذارترین متد تربیت می‌کنند.

    این در حالیست که در کشور ما همچنان آموزش و پرورش مورد بی‌توجهی است .مدیران وزارتخانه یا تغییرات سیاسی ، تغییر می‌کنند و حتی مدیران مدارس را هم بر اساس مشی سیاسی  دولت و وزیر انتخاب می‌کنند . معلمان از حقوق و مزایای خود ناراضی هستند و کسی پیگیر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیست .

    کار از توجیه و توضیح و انکار هم گذشته ، اینکه مدیران کل و معاونان در رسانه‌ها عنوان می‌کنند کمبود معلم نداریم ، دانش آموزان در بهترین وضعیت هستند و صد جور توجیه راست و دروغ ، دیگر راه گشا نیست .مردم مشکلات را می‌بینند و لمس می‌کنند، همچنین سخنان مسوولان را ، آن وقت است که نسبت به مدیران آموزشی و تربیتی کشور بی‌اعتماد می‌شوند و از دل چنین وضعیتی نباید توقع نسل آینده‌ساز و تحول‌گرا داشت .

    نهایت اینکه ،فارغ از استثناها ،خروجی چنین مدارسی ،  دانش آموزانی است  که مانند مدیران و مسوولان آموزش و پرورش سیاست زده توجیهگر و فاقد علم و اندیشه مدیریتی هستند و این دومینو ادامه خواهد یافت .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *