×
×
جدیدترین‌‌ها

شکستِ ترمیم ناپذیرِ یک رژیم موقت!

  • کد نوشته: 82046
  • مهر 27, 1402
  • اسرائیل تا همین جا باخت. کاملا هم باخت حتی اگر بتواند وجب به وجب غزه را شُخم بزند و بذرِ مرگ بکارد. حتی اگر یک کودک را هم زنده نگذارد. او بازنده این میدان است. این شکست را نمی تواند ترمیم کند. آنان در هر سه مولفه ای که باعث پیروزی های پیشین شان بود، شکست خوردند

    شکستِ ترمیم ناپذیرِ یک رژیم موقت!

    نخست نیوز :غلامرضا بنی اسدی _دکترین جنگی آنان بر پایه این سه اصل بنا شده است که؛ در خاک دشمن ، غافلگیرانه و کوتاه مدت باشد. تا کنون هم چنین کرده اند اما این بار در هر سه حوزه، خود قربانی شدند. جنگ به عمق خاک شان کشیده شد.

    به شدت غافلگیر شدند. تقویم جنگ با اراده آنان ورق نمی خورد. شکست بزرگتر از این برای شان معنا ندارد.

    برای اولین بار از زمین، زیر زمین، دریا و هوا، هدف قرار گرفتند. در هر چهار جبهه هم معجزه گونه ضربه خوردند. راه زمین را با بتن و دیوار حائل بسته بودند. سیستم های هوشیار و هشدار دهنده مجهز به مسلسلِ هوشمند برای حفاظت از دیوار داشتند که نفس موجود زنده را می گرفت و به رگبار می بست.

    راه جلوگیری از حفر تونیل را هم با سیستم های هشدار، یافته بودند.

    برای فلسطینی ها قدرت هوایی و دریایی هم که وجود نداشت. این بار اما چریک ها با پاراگلایدر، آسمان شان را درنوردیدند.

    با قایق های تندرو، از دریا به پایگاه هاشان زدند. از دل دیوار با برش هایی عبور کردند که راه برای گذر موتور سواران هم مهیا شد. تونل ها نیز نه از پشتِ دیوار که از دل شهرک هایی سر برمی آورد که غلافِ غزه می نامیدند.

    برای اولین بار در این هجم، چریک های حماس زدند و کشتند و اسیر گرفتند. چند شیفت هم نیروهای خود را در 48 ساعت حضور تعویض کردند.

    این اقتدار به زلزله گرفتار شده برای صهیونیست ها دیگر قابل بازسازی نیست.

    مهمتر از این هم داریم هنوز؛ اقتدار ارتش که اسرائیلی ها تقدس ویژه برایش قائل بودند و همواره پیروزش می دانستند در این عملیات چنان آسیب دید که روزگارش اگر از موساد بدتر نباشد بهتر هم نخواهد بود.

    همه شان با همه قدرت شکست خوردند. یک شکستِ ترمیم ناپذیر.

    این خود یک معجزه است و نشانگر ارادی الهی که فوق همه برنامه هاست. اراده ای که مفهومِ “رژیمِ موقتِ صهیونیستی” را پر معنا تر می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *