×
×
جدیدترین‌‌ها

رونمایی از کتاب مشهد در روزگار انقلاب

  • کد نوشته: 98195
  • اردیبهشت 22, 1403
  • در اقدامی منحصر به فرد و طی مراسمی که در شرکت برق منطقه ای خراسان در مشهد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد از کتاب مشهد در روزگار انقلاب رونمایی شد.
    رونمایی از کتاب مشهد در روزگار انقلاب

     نخست نیوز: محمد علی تمدن_در این مراسم مدیر عامل برق منطقه خراسان گفت: در شرکت برق خراسان امروز شاهد اقدام فرهنگی در حوزه کاری خودش هستیم و سندی را ثبت خواهد کرد که برای همیشه خواهد ماند. مهندس حسین محمودی افزود: این شرکت، وظیفه تامین برق سه استان و بارگاه منور رضوی را بر عهده دارد که افتخار بزرگیست. وی بیان کرد: وظیفه ثبت وقایع را یک عده ای در کسوت خبرنگار، عکاس، روایت نویس برعهده دارند و در دوران دفاع مقدس و زندگی مردم حکایت های عظیمی وجود داشته است که یک عده ای این رسالت را برعهده گرفته و ثبت و ضبط کرده اند.

    وی افزود: در راستای جهاد تبیین اقدامات ارزشمندی اتفاق می افتد که از زبان روایت گران بیان می شود. وی از اقدامات مرحوم محمد باقر اوحدی کارمند آن شرکت، عکاس عرصه های مختلف خبری دوران انقلاب و پس از آن که خالق عکس های کتاب مشهد در روزگار انقلاب می باشد تقدیر کرد. در ادامه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تشکر از اقدام فرهنگی شرکت برق منطقه خراسان در سخنانی گفت: کتاب حاضر روایت حماسه مردم مشهد در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی است و حماسه مردم مشهد آنقدر بزرگ است که نمی شود در قالب یک یا دو کتاب روایت کرد.

    آقای حسین زاده افزود: در دوران جنگ و دفاع مقدس بسیاری از عکاسان شهید شدند و قدر عکاسان را باید دانست و ما سند زیادی از دوران انقلاب اسلامی در دست نداریم و باید قدر زحمات مرحوم اوحدی را دانست که صحنه های انقلاب را به تصویر کشیده و این حماسه ملت ایران در حماسه پیشرفت ادامه پیدا کرد.

    وی با اشاره به تحریم های دشمنان بیان کرد: در دل این تحریم ها موفقیت های شگرفی در صنعت برق بوجود آمده باید اوحدی هایی بیایند که آنها را روایت کنند.

    وی با تمجید از خدمات مرحوم اوحدی از به تصویر کشاندن صحنه های مختلف انقلاب، رویداد های ورزشی، اجتماعی و مذهبی از شرکت برق، حسینیه هنر و آقای رضا پاک سیما و تمامی کسانی که در انتشار کتاب مشهد در روزگار انقلاب نقش داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

    در ادامه آقای نعیم آبادی از همکاران مرحوم اوحدی به توصیف خلقیات وی چون صفا، ایثارگری و چهره خندان او پرداخت. رضا پاک سیما گرد آورنده تصاویر این کتاب هم گفت: مرحوم اوحدی که به علت حضور بی وقفه اش در صحنه های مختلف سوژه ها را شکار می کرد بعد سالها خود سوژه مصاحبه ما شد.

    خانم نرگس اوحدی دختر مرحوم اوحدی سخنان کوتاهی از دوران زندگانی پدرش و سفر یکباره او به ابدیت بیان کرد. در ادامه از خانواده مرحوم اوحدی ناشر و گردآورنده کتاب با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد و از کتاب مشهد در روزگار انقلاب رونمایی شد.

    شایان ذکر است این کتاب که حاوی مصاحبه عکاس در دوران حیاتش و 92 عکس نفیس و دیده نشده وی از روزگار انقلاب اسلامی در مشهد می باشد که به صورت کاغذ گلاسه رنگی در 96 صفحه به زیور طبع آراسته شده و در دسترس دوستداران قرار گرفت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *