×
×
جدیدترین‌‌ها

بسبج هم قدم با رویش بذر امید فرزند آوری

  • کد نوشته: 98271
  • اردیبهشت 22, 1403
  •  مدیر عامل موسسه درمان بسیجیان از هدف گذاری درمان ۱۰۰ هزار زوج نابارور در طرح رویش امید در سال ۱۴۰۳ و یک و نیم میلیون زوج تا پایان برنامه هفتم توسعه توسط آن موسسه خبر داد.
    بسبج هم قدم با رویش بذر امید فرزند آوری
    به گزارش نخست نیوز عیسی مالمیر درخصوص همایش ملی رویش امید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت است. موسسه از سال ۱۳۹۵ بعد از فرمایشات راهبردی ایشان، زوج‌های نابارور کم درآمد که تمرکز آنها در نقاط محروم است، شروع به درمان کرد.
    وی با اشاره به ابنکه؛ تا امروز ۲۰ هزار زوج نابارور را در کشور درمان کردیم، افزود: بعد از اینکه حضرت آقا، مبنی بر راضی بودن از اقدامات بسیج و سپاه و قانع نبودن، فرمایشاتی مطرح نمودند، در هیات اندیشه ورز سازمان بسیج جامعه پزشکی و سازمان بسبج مستضعفین فرمایشات ایشان مورد تحلیل قرار گرفت و قرار شد کاری جهادی در این حوزه انجام شود.
    مدیر عامل موسسه درمان بسیجیان اظهار داشت: امسال در سال ۱۴۰۳ که اولین سال از برنامه هفتم توسعه است بر آن شدیم که این تعداد را به ۱۰۰ هزار زوج تحت درمان قرار دهیم و تا پایان برنامه هفتم توسعه ۵۰ درصد از ناباروری کشور که یک و نیم زوج نابارور خواهد بود را تحت درمان داشته باشیم. ۸۰ درصد تامین منابع این فعالیت از سوی مردم، خیرین و مسئولیت‌های اجتماعی است و با به عنوان سازمان بسبج ۲۰ درصد آن را متقبل می‌شویم.
    مالمیر با اشاره به اینکه؛ در این همایش بیش از هزار نفر از تمامی استان‌های کشور شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: در انجام این خدمات ضمن تشکر از ستاد اجرائی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سازمان بسبج که هر گونه حمایت مادی و معنوی نمودند، نمی‌توان از نقش بیمه ها گذشت. با تشکر از بیمه دانا که همکاری خوبی با موسسه داشت، از حوزه قانون گذاری و مجلس می‌خواهیم که بیمه‌های بازرگانی را مکلف به تحت پوشش قرار دادن بیمه ناباروری نمایند.
    بیمه ناباروری خسارت زا است و بیمه‌های تکمیلی از آن استقبال نمی‌کنند. انتظار داریم هم شورای عالی بیمه و هم مجلس شورای اسلامی این موضوع دنبال شود.
     عباس گودرزی، نمایند مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مسائل مهم جامعه ما، بحث جوانی جمعیت است. هیچ وقت در کل ساختار نظام اهتمام برای سیاست کنترل جمعیت نبوده است.
    تنها سیاستی که با سرعت انجام شد، کنترل جمعیت بود.
    ظرف سه سال به آن چیزی رسیدیم که باید در ۲۳ سال می‌رسیدیم.
     افزود: واحدهای دانشگاهی تعریف گردید و مجموعه عوامل و علل باعث این مسئله شد. جایی که تهدید نسلی بود همه پای کار آمدند ولی وقتی مقام معظم رهبری به افزایش نسل و جوانی جمعیت فرمایش نمودند، تمام ظرفیت نظام پای کار نیامد.   گودرزی با تاکبد بر اینکه ؛ اولین تغییر رویکرد در نگاه و نگرش مردم است، عنوان کرد: اینکه عدم فرزند آوری را اقتصاد بدانیم اشتباه است، بلکه مسئله فرهنگی است. ازدواج، اقدام به فرزند آوری، امکان فرزندآوری و حفظ فرزند، چهار مورد و وظیفه‌ای که باید بر روی آن کار شود تا به جوانی جمعیت کمک کرد. هر کدام از این موارد توجه نگردد باعث بحران خواهد شد. جمعیت بالای تجرد، تاخیر در فرزند دار شدن، تمایل به فرزند آوری ولی عدم امکان باروری و سقط جنین مسائل پیش رو است.
    اکنون ۵۰۰ هزار سقط جنین در کشور داریم که یک بحران بزرگ در کشور است.
      دکتر داوود ایمن اسلامیه، مسئول درمان بسیجیان خراسان رضوی نیز در این همایش در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که این همایش در سطح ملی در مشهد مقدس برگزار می‌شود و این تقارن را با دهه کرامت به فال نیک می‌گیریم. این همایش شرکت کنندگان در طرح رویش امید هستند که توسط موسسه خدمات درمان بسیجیان پایه گذاری شده است.
                             
    وی افزود: هدف طرح، تامین خدمات درمانی برای زوج‌های نابارور است.
    وضعیت جمعیت وضعیت مناسبی نبود. خوشبختانه با دید مثبت مقام معظم رهبری به این مسئله، سیاست جوانی جمعیت در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شد که در بند ۴ آن مربوط به درمان زوج‌های نابارور است. بسیج بر اساس اهمیت آن در چند جنبه ورود کرد. اول اینکه بحث جوانی جمعیت، بحث امنیت ملی است.
    اکثر افراد این طرح افراد کم درآمد هستند و تامین منابع مالی درمان برای آنها مشکل بود. بخشی از زوج‌های نابارور دچار مشکلات عاطفی، احساسی و اجتماعی شده و مشکلات طلاق در آنها دیده می‌شود.   مسئول خدمات درمان بسیجیان خراسان رضوی بیان کرد: بر این اساس موسسه خدمات درمان بسیجیان کشور در سال ۱۴۰۲ با بیمه دانا قرارداد منعقد کرد که به ۲۰ هزار زوج در سراسر کشور خدمات ارائه شود.
    استان خراسان رضوی با هزار و ۲۴۵ زوج بیشترین جذب را بین استان‌ها کسب کرد. با توجه به این میزان جذب و پتانسیل خوب مشهد این ماموریت به ما داده شد تا همایش ملی رویش امید را در مشهد برگزار نمائیم.
     ایمن اسلامیه ادامه داد: هماهنگی بین دستگاه‌های استان و کشور انجام گرفت و ۲۴۰ زوج که در دو سال اخیر با طرح رویش امید صاحب فرزند شده اند به مشهد آمدند. این افراد در ۶ هتل اطراف حرم اسکان داده شدند.
    هدف این بود علاوه بر تبریک، به جهت دهه کرامت و افرادی که زیارت اولی هستند به مشهد مشرف شوند، یک مطالبه‌گری و گزارش جامع از مشهد به کشور ارائه شود، تا با همکاری تمام مجموعه‌ها بخصوص مجلس شورای اسلامی در تسهیل قوانین و ایجاد شرایط برای این کار در کشور انجام گیرد.
    سیده بهجت موسوی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *