×
×
جدیدترین‌‌ها

شریان را نباید منتسب به جبهه پایداری دانست

  • کد نوشته: 75259
  • مرداد 29, 1402
  • یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: گروه‌هایی که به طور ناگهانی تشکیل می‌شوند، دنبال امتیازگیری هستند.

    شریان را نباید منتسب به جبهه پایداری دانست

    به گزارش نخست نیوز ،هر چه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، آرایش سیاسی گروه‌های مختلف هم بیشتر شکل واقعی به خود می‌گیرد. در این میان شاهد ظهور گروه‌هایی تازه هم هستیم که هنوز ماهیت آنها بر جامعه روشن نیست؛ مشخصا گروه شریان که از میان اصولگرایان به وجود آمده است اما هنوز نمی‌دانیم این گروه نزدیک به دولت است، نزدیک به جبهه پایداری است و اصلا هدفش چیست؟امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «شریان که نام اختصاری شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی است، نامش برگرفته از جمعیت یاران انقلاب اسلامی است که در سال 99 پروانه فعالیت از وزارت کشور دریافت کرده است و گروهی ثبت شده است. گروه شریان در حال حاضر هیچ وجاهت قانونی ندارد و تا وقتی که مجوزهای قانونی لازم را اخذ نکند، نمی‌توان آن را یک گروه سیاسی که می‌خواهد در انتخابات نقش‌آفرینی کند، به حساب آورد. از طرفی گروهی سیاسی که می‌خواهد شکل بگیرد باید نام گروهی دیگر را قبضه کند و این کار، درست نیست».

    او ادامه داد: «گروه شریان را نباید منتسب به جبهه پایداری دانست زیرا با تحلیل افراد حاضر در آن می‌توان دریافت که تفاوت‌های مهمی میان شریان و پایداری وجود دارد. گروه‌هایی که به طور ناگهانی تشکیل می‌شوند، دنبال امتیازگیری هستند تا مثلا اعضای شورای مرکزی آن گروه در ائتلاف احتمالی بتوانند سهمی بگیرد. من باور دارم به بهتر است به جای ایجاد چنین گروه‌هایی که جمعیتشان به بیش از 20 تا 30 نفر نمی‌رسد، نیروهای انقلاب باید به سمت انسجام و وحدت بروند. من معتقدم شریان قرابتی با دولت ندارد و اگر هم داشته باشد این قرابت بر خلاف نظرات دولت است زیرا اصل بی‌طرفی مخدوش می‌شود».

    این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «برخی تابولی دولت را در دست می‌گیرند و می‌خواهند از نام دولت برای خود اعتباری بخرند که درست نیست. من امیدوارم مجموعه نیروهای اصولگرا هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم، به وحدت هم نزدیک شوند. متأسفانه تا این لحظه از دودکش اصولگرایان دو سفید بیرون نمی‌آید. ایجاد چنین گروه‌هایی باعث به وجود آمدن گسست میان اصولگرایان می‌شود. اکنون همه گروه‌های سیاسی یک مدل حرف می‌زنند. چنین وضعیتی اتفاق مهمی را رقم نمی‌زند. همه گروه‌ها اعم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باید از مطالبات مردم حرف بزنند و باید مطالبات مردم را تحلیل کنند و برایشان راهکار ارائه دهند. ضمن اینکه هیچکس نباید شعارهایی فراتر از ظرفیت نمایندگی بدهد. مثلا یک نامزد انتخابات مجلس بیاید و شعارهایی در حد ریاست‌جمهوری بدهد، مشخص است که نمی‌خواهد کاری کند و فقط می‌خواهد از مردم رأی بگیرد».

    واعظ آشتیانی در پایان گفت: «اصولگرایان در چندین مطقع از دودکششان به جای دود سفید، دود سیاه بیرون آمده و دودش در چشم خودشان و جامعه رفته است. اکنون اصلاح‌طلبان در پیش‌ثبت‌نام انتخابات نشان دادند که عزم ورود همه‌جانبه به انتخابات را دارند و حالا منتظرند تا بررسی صلاحیت‌ها انجام شود. شورای نگهبان هم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند. اصولگرایان در این شرایط باید صرفا به وحدت فکر کنند زیرا تجربه نشان داده است که از عدم وحدت چه آسیب‌هایی خورده‌اند».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *