×
×
جدیدترین‌‌ها

انواع لوله مانیسمان را بشناسید

  • کد نوشته: 74182
  • مرداد 20, 1402
  • همانطور که مطلع هستید به لوله های بدون درز فولادی که استحکام و مقاومت بالایی دارند لوله مانیسمان می گویند. سپاهان و اهواز دو برند معروف در تولید مانیسمان به شمار می روند. اکثرا از این لوله ها در خطوط انتقال آب، گاز و نفت استفاده می شود. عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله مانیسمان […]

    انواع لوله مانیسمان را بشناسید

    همانطور که مطلع هستید به لوله های بدون درز فولادی که استحکام و مقاومت بالایی دارند لوله مانیسمان می گویند. سپاهان و اهواز دو برند معروف در تولید مانیسمان به شمار می روند. اکثرا از این لوله ها در خطوط انتقال آب، گاز و نفت استفاده می شود. عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله مانیسمان سپاهان و لوله مانیسمان اهواز تاثیر می گذارند. وزن، ضخامت، ابعاد، کیفیت لوله، میزان عرضه و تقاضا از جمله مواردی است که بر روی قیمت لوله های مانیسمان موثر می باشد. تا اینجا دو برند معروف داخلی در تولید لوله مانیسمان را به شما معرفی کردیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد لوله مانیسمان در اختیار شما بگذاریم.

    آشنایی کامل با لوله مانیسمان

    لوله های مانیسمان با نام های دیگری همچون لوله بدون درز و لوله سیملس وseamless pipes نیز در بازار شناخته می شوند. در نتیجه از شنیدن هر کدام از آن ها تعجب نکنید. جنس لوله مانیسمان فولادی می باشد. هیچ درز جوشی روی سطح این لوله مشاهده نمی شود. در واقع این لوله ها از یک سطح صاف و یکنواخت ساخته شده است. در فرایند تولید آن ها جوشکاری انجام نمی شود. فشارهای داخلی و خارجی وارد شده به این لوله در کل سطح آن پخش می شود در نتیجه مقاومت این لوله ها در مقابل فشارهای بالا بسیار زیاد است.

    لوله مانیسمان چگونه تولید می شود؟

    لوله های مانیسمان را به کمک شمش ها یا مقاطع چهار گوش فولادی تولید می کنند. شمش های فولادی را برش می زنند سپس آن ها را درون کوره های قوسی می اندازند. برای داغ کردن این کوره ها از گاز استفاده می شود. برش شمش ها را تا زمان نرم شدن کامل آن ها، ادامه می دهند.در مرحله سمبه کاری، شمش به صورت یک لوله در می آید. بعد از آن نوبت به تاب گیری می رسد. اکنون محصول نهایی را به اندازه مورد نظر برش می زنند و بعد از آزمایش آن را بسته بندی می کنند. در مرحله آزمایش، محصولات و ضایعات بی کیفیت را دور می ریزند.

    لوله مانیسمان اهواز

    لوله های مانیسمان در رده های متفاوتی تولید می شوند. در واقع رده یک لوله تعیین کننده ضخامت آن می باشد. 10، 20، 30، 40، 60، 80، 120، 160 از انواع رده های لوله های مانیسمان هستند. لوله های مانیسمان اهواز بیشتر در سه رده ی 20، 30، 40 تولید می شوند. مانیسمان رده 40 یکی از پرطرفدارترین لوله های موجود در بازار است. طول این لوله ها 6 متر و ساخت این لوله ها دو سر کونیک است. لوله مانیسمان رده 40 به دلیل کاربرد زیاد و استفاده در پروژه های حساس مانند انتقال نفت و گاز، لوله های آتش نشانی و ساخت مخازن تحت فشار، نسبت به سایر رده ها گران تر است. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت لوله های مانیسمان در رده های مختلف، به سایت شرکت ماهان صنعت مراجعه کنید.

    کاربرد لوله مانیسمان اهواز

    همانطور که می دانید اهواز یکی از برندهای معتبر در تولید لوله های مانیسمان به شمار می رود. کاربرد این لوله ها بسیار گسترده است. کشتی سازی، تجهیزات آتش نشانی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، انتقال هیدروژن، گازکشی توکار داخل ساختمان، صنایع غذایی و نظامی، خودروسازی و …… از موارد استفاده از این لوله ها می باشد.

    استانداردهای لوله مانیسمان اهواز

    همانطور که می دانید لوله مانیسمان اهواز بر اساس اصول و قواعد جهانی ساخته شده است. برخی از این استاندارهای مهم جهانی عبارتند از API، ASTM، DIN، API 5L و IPS. همچنین هر کدام از موارد ابعاد، جنس، وزن و خواص مکانیکی به استاندارهای تولید لوله بستگی دارد.

    لوله مانیسمان سپاهان

    همانطور که مطلع هستید لوله مانیسمان سپاهان، لوله ای بدون درز و جوش است. ساختار یکپارچه ای دارد و از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد. در ایران شرکت های زیادی لوله مانیسمان تولید و عرضه می کنند. در این میان شرکت گروه صنعتی سپاهان یکی از شناخته شده ترین برندها در حوزه تولید مانیسمان در ایران است. رده لوله های مانیسمان سپاهان نیز بین 160-20 می باشد. اما رده های 20، 40 و 80 در کشور ما بیشترین کاربرد را دارد. اندازه این لوله ها از 12 تا 42 اینچ می باشد. ولی در ایران تا 24 اینچ آن موجود است. نکته مهم در ساخت این لوله ها استفاده از شمش های فولادی بدون جوشکاری می باشد. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان سپاهان در رده های مختلف، به سایت شرکت ماهان صنعت مراجعه کنید.

    قیمت لوله مانیسمان سپاهان و لوله مانیسمان اهواز

    کاربرد لوله مانیسمان سپاهان

    لوله مانیسمان سپاهان به دلیل تنوع و مقاومت بالا از کاربرد بسیار زیادی برخوردار است. سیستم های فشار قوی، کارخانه های کاغذ و خمیر آن، پالایشگاه ها، تاسیسات دارای دمای بالا، صنایع غذایی و لبنیات، دیگ های بخار و …… از جمله موارد استفاده این لوله ها می باشد.

    مزایای لوله مانیسمان سپاهان

    ساختار مقاوم و قوی، تنوع رده و طول لوله های مانیسمان سپاهان از مزایای این لوله ها محسوب می شوند. این مزایا انتقال مواد مختلف توسط این لوله ها را آسان تر می کند. تنظیم و کنترل فشار توسط پمپ، ایمنی و دام بالا، مقاومت در برابر آتش سوزی و عدم نیاز به روغن کاری از دیگر مزایای این لوله ها به شمار می رود.

    معایب لوله مانیسمان سپاهان

    تعدد زیاد مزایای این لوله ها باعث شده معایب آن به چشم نیاید. اما در اینجا به برخی از معایب آن اشاره می کنیم. این لوله ها نسبت به لوله های پتروشیمی وزن سنگین تری دارند. همین موضوع باعث می شود استفاده از این لوله ها در برخی موارد سخت و دشوار باشد.

    سخن پایانی

    لوله های مانیسمان سپاهان و اهواز جزو معروف ترین و پرکاربردترین لوله های مانیسمان به شمار می روند. علاوه بر تولید لوله های مانیسمان توسط شمش های فولادی، از روش ریخته گری گریز از مرکز یا همان ریخته گری پاششی برای تولید این لوله ها استفاده می شود .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *