×
×
جدیدترین‌‌ها

مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد

  • کد نوشته: 70807
  • تیر 18, 1402
  • معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری اعلام کرد:
    خراسان رضوی 87 تیم و 600 شرکت کننده در مسابقات ورزشی را میزبانی میکند.

    مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور در مشهد

    به گزارش نخست نیوز، مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور یادواره شهید ابراهیم هادی، ویژه فرهنگیان برادر با شعار “معلم ورزشکار، معلم امید‌آفرین، مدرسه با نشاط” در سه رشته ورزشی بدمینتون، بسکتبال و تنیس روی میز به میزبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

    سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری مسابقات ورزشی فرهنگیان سراسر کشور با اصحاب رسانه، گفت: در یکسال اخیر که بعد از بیماری کرونا فعالیت حضوری مدارس شروع شد، اهمیت ورزش بیشتر مشخص گردید. ما شاهد دو سال رکود جسمی و اجتماعی در دانش‌آموزان بودیم.

    وی افزود؛ آموزش و پرورش همواره توسعه ورزش و تربیت بدنی را در نظر داشته است. امسال بعد از ۱۷ سال مسابقات فرهنگیان کلید زده شده‌است. همواره در مسابقات فرهنگیان و دانش آموزان، آستان خراسان رضوی بخاطر زیرساخت‌ها، سطح و شرایط استانی میزبانی‌هایی را داشته است و در هر دوره رویدادهای بسیار جدید و بدیع رفم خورده است.

    مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: تعلیم و تربیت در تراز استان خراسان رضوی می‌طلبد همکاران ما در بالاترین سطح خدمات را ارائه دهند که خوشبختانه تاکنون اینگونه بوده است.

    صفدر سلطانی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: مسابقات ورزشی فرهنگیان استان خراسان رضوی در ۱۰ رشته ورزشی با حضور ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر در دو بخش خواهر و برادر در طول سال تحصیلی گذشته برگزار شد. برگزیدگان مسابقات به استان‌های مختلف جهت مسابقات سراسری اعزام می‌شوند.

    وی ادامه داد: استان خراسان رضوی، سه رشته تنیس روی میز، بسکتبال و بدمینتون را در بخش فرهنگیان برادر با حضور ۸۷ تیم و ۶۰۰ شرکت کننده، میزبانی می‌کند. مسابقات رشته تنیس روی میز در سالن شادروان حمیدی، رشته بسکتبال در سالن‌های خانه بسکتبال و مجموعه امید و زندگی و رشته بدمینتون در خانه بدمینتون برگزار خواهد شد.

    سلطانی عنوان کرد: سال گذشته و بعد از همه‌گیری بیماری کرونا، نشاط و جنب و جوش در دانش آموزان نیاز بود. به همین دلیل مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۴۲ رشته، ۲۰ رشته برای دختران و ۲۲ رشته برای پسران پیش‌بینی شد. ۱۰ هزار و ۴۰۰ دانش آموز خراسانی در این مسابقات شرکت کردند که ۳۴ تبم از آنها به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، که امیدواریم نتایج مطلوب مانند سال گذشته که خراسان رصوی بیشترین و بهترین کاپ ها را نصیب خود کرد، را بگیریم.

    معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به قول‌داده شده در سال ۱۴۰۰ در حوزه افزایش سرانه ورزشی و چمن مصنوعی، شاهد افزایش فضای ورزشی از ۳۴۲ فضا در سال ۱۴۰۰ به ۴۹۱ فضا بودیم که ۱۰۹ فضا را در یک سال افزایش دادیم که بیشترین آنها چمن مصنوعی بود. با این افزایش، سرانه ورزشی از ۰/۳۸ درصد به ۰/۴۲ درصد رسیدیم. از این میان ۰/۱۸ درصد سرانه فضاهای سرپوشیده و ۰/۲۴ درصد سرانه فضاهای روباز است.

    وی ادامه داد: ما در استان خراسان رضوی ۸ هزار مدرسه فیزیکی داریم. اینکه ادعا کنیم بهترین امکانات را داریم، اینگونه نخواهد بود، اما به سراغ استاندارد‌ها می‌رویم. اتفاقات خوبی در پایان سال گذشته داشتیم و برای اولین بار ۷ هزار و ۵۰۰ بسته ورزشی به ۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه، به ارزش ۲۵ میلیارد تومان اهدا شد. همچنین بصورت ویژه بسته‌های ورزشی خاص مدارس عشایری توزیع گردید.

    وی در خصوص اوقات فراغت دانش
    ‌آموزان نیز توضیح داد: امسال برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در حوزه تربیت بدنی و ورزش، ۴۴۰ پایگاه را داریم که حدود ۱۹۰ هزار نفر ثبت نام داشته و در کلاس های ورزشی شرکت کرده اند.

    علی ارباب

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *