×
×
جدیدترین‌‌ها

مشاور رئیس جمهور سوریه:
دستگاه‌های اطلاعاتی غربی عامل قتل، غارت و ویرانی در سوریه هستند

  • کد نوشته: 6996
  • اردیبهشت 19, 1400
  • مشاور رئیس جمهور سوریه در سخنانی تأکید کرد: دستگاه های اطلاعاتی غربی در پشت پرده قتل، غارت و ویرانی در سوریه قرار دارند.
    دستگاه‌های اطلاعاتی غربی عامل قتل، غارت و ویرانی در سوریه هستند

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز به نقل از خبرگزاری سانا، «بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه سخنانی را در خصوص حمایت‌های دستگاه‌های اطلاعاتی غربی از تروریست‌های تکفیری در این کشور مطرح کرد.

    بر اساس این گزارش، مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی غربی در پشت پرده قتل، غارت و ویرانی در سوریه قرار دارند.

    وی اظهار داشت: انگلیس ازجمله کشورهای غربی است که از گروه‌هایی در سوریه که خود را «شاهد عینی» می‌نامند، حمایت مالی به عمل می‌آورد. دستگاه‌های اطلاعاتی غربی هزاران تروریست را آموزش دادند و به سوریه فرستادند.

    مشاور رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: کشورهای غربی تصور می‌کنند که سوریه هنوز مستعمره آنها است؛ به همین دلیل همچنان به حمایت از تروریسم در این کشور ادامه می‌دهند.

    پیش از این، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی گفته بود: برخی کشورها از شورای امنیت برای سیاسی کردن روند فعالیت‌های انسانی در سوریه سوء استفاده می‌کنند و پیامدهای فاجعه بار اقدامات یکجانبه علیه ملت سوریه را نادیده می‌گیرند.

    وی ادامه داد: ایالات متحده باید به اشغال اراضی سوریه پایان دهد و از حمایت گروه‌های تروریستی جدایی طلب دست بردارد و همچنین سرقت منابع ملی سوریه را متوقف کند.

    نماینده دائم سوریه تاکید کرد: اینکه بخواهند ایده‌ها، پیش شرط‌ها برای بازسازی، نادیده گرفتن مطالبات رفع اقدامات یکجانبه و همچنین کارشکنی روند بازگشت آوارگان به سوریه را دیکته کنند هیچ وقت شرایط مناسب برای تحقق راه حل سیاسی و بازگشت امنیت و ثبات به سوریه را فراهم نخواهد کرد.

    صباغ با اشاره به تداوم منع خروج ساکنان ادلب و گروگان گرفتن آنها به عنوان سپرانسانی توسط گروه‌های تروریستی گفت: سوریه، نادیده گرفتن این اقدامات تروریست‌ها توسط برخی کشورها را تداوم حمایت این کشورها از گروه‌های تروریستی و تسلطشان بر ادلب سوریه می‌داند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *