×
×
جدیدترین‌‌ها

مراقبت از چشم‌ها با چند اقدام ساده

  • کد نوشته: 57739
  • بهمن 3, 1401
  • روش‌های طبیعی زیادی برای مراقبت از چشم‌ها وجود دارد که سلامت چشم‌ها را در شرایط مطلوبی نگه داشته و از ناراحتی و آسیب به این عضو مهم و حساس جلوگیری می‌کند.
    مراقبت از چشم‌ها با چند اقدام ساده

    به گزارش نخست نیوز ، روش‌های طبیعی مراقبت از چشم، انتخابی سالم و غیرتهاجمی برای بهبود سلامت چشم‌ها و بینایی است.

    برای مثال ویتامین‌های مفید برای چشم‌ها از جمله آنتی اکسیدان‌ها در خوراکی‌های بسیاری موجود هستند. برخی تحقیقات حتی نشان داده‌اند که آنتی اکسیدان‌ها با کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های خاص چشم مانند تخریب لکه زرد (دژنراسیون ماکولا) ناشی از افزایش سن (AMD) می‌توانند از چشم‌ها و بینایی شما محافظت کنند.

    خوارکی‌هایی مانند انواع بادام، انواع لوبیا، تخم مرغ، ماهی، کلم پیچ، پرتقال، اسفناج، توت فرنگی، سیب زمینی شیرین و غلات غنی از ویتامین برای محافظت از چشم‌ها بسیاری مفیدند. این خوراکی‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف از جمله لوتئین و زآگزانتین، انواع امگا ۳، ویتامین‌های C و E و روی هستند. همه این آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از چشم‌ها نقش به سزایی دارند.

    همچنین برخی از ورزش‌ها علاوه بر فایده کلی که برای سلامت بدن شما دارند، فوایدی هم برای چشم‌ها و بینایی به همراه دارند. پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که فواید زیادی برای سلامت چشم‌ها دارد.

    در حین پیاده‌روی می‌توانید از فواید نور خورشید برای سلامتی نیز بهره‌مند شوید اما فراموش نکنید که حتماً عینک آفتابی محافظ UV داشته باشید تا میزان قرار گرفتن در معرض نور UV کاهش یابد. هم‌چنین بهتر است از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و ۲ تا ۴ بعدازظهر از بیرون رفتن خودداری کنید.

    بعلاوه توصیه می‌شود پس از ۲۰ دقیقه استفاده از صفحات نمایش، ۲۰ ثانیه‌ با نگاه کردن به فاصله‌ای دور به چشم‌های خود استراحت بدهید و از بروز علائم ناراحت کننده‌ای مانند تاری دید، خشکی چشم‌ها و خستگی چشم‌ها جلوگیری کنید.

    به گزارش “فورآیز”، همچنین در نظر داشته باشید که در صورت داشتن عیوب انکساری چشم‌ها مانند آستیگماتیسم، دوربینی، نزدیک بینی یا پیرچشمی احتمال بروز این علائم در شما بیشتر است. در صورتی که هر گونه نشانه‌ای از نیاز به استفاده از عینک داشتید حتما با پزشک متخصص چشم مشورت کنید، چرا که استفاده از عینک‌های طبی بهترین راه حل برای جبران عیوب انکساری چشم‌هاست.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *